„Brand”-ul Sinaia, o promisiune de umplutură?

DSCN7370

În campania electorală de la alegerile locale din 2012 nu credem că greşim dacă afirmă că literalmente a plouat cu promisiuni. Lucru firesc, intrat deja în practica puterii locale în mod curent, pentru că mai marii noştri nu doreau cu nici un chip să-şi piardă locurile călduţe şi „posibilităţile” pe care le au din poziţiile ce le ocupă. Probabil ca lista „proiectelor” viitoare să fie suficient de lungă încât să determine cât mai mulţi sinăieni să pună ştampila „Votat” pe pătrăţelul care trebuie, a apărut o promisiune pe cât de scurtă, pe atât de „elocventă”. Trebuie să recunoaştem că, cel puţin, exprimarea – chit că e făcută într-o superbă „limbă de lemn”, denotă un deosebit talent al autorului pentru ceea ce se cheamă demagogie intrinsecă. În caieţelul colorat cu proiecte-promisiune pus sub nasul sinăienilor la „localele” din 2012, la numărul 22, găseam următorul titlu: „Promovarea unitară a oraşului şi crearea brandului Sinaia”. Dacă n-ar fi fost vorba doar de nişte vorbe în vânt aşa cum s-a dovedit până acum, această chestie ar fi putut aduce beneficii aproape… senzaţionale Sinaiei şi implicit celor ce-o locuiesc. N-a fost să fie aşa, dar de curiozitate iată despre ce este vorba: „Ţinând cont de toate investiţiile edilitare şi turistice din următorii ani, oraşul are nevoie de promovare turistică mai intensă. Vom crea de aceea brandul (marca) SINAIA şi vom promova numele şi simbolurile oraşului nostru la nivel naţional şi internaţional”. Interesantă zicere, nu-i aşa? La o privire mai atentă însă am putea crede că e vorba de un extras dintr-o revistă comică. O fi având nevoie oraşul de o promovare turistică mai intensă, dar de vreo cinci ani încoace puterea locală nici măcar n-a mai catadicsit să calce pe la târgurile de specialitate organizate în ţară, ca să nu mai vorbim de cele din străinătate. (Curios lucru, căci am observat apetenţa deosebită a „unora” pentru cele străinătăţi!) Unde mai pui că nici măcar Centrul de informare şi promovare turistică nu se simte prea bine. Se plânge de mai mult timp chiar de lipsa unor amărâte de pliante sau broşurici de promovare a turismului sinăian. Noroc cu alţii mai inimoşi care au înţeles importanţa promovării turistice şi acţionează în consecinţă. În loc de încheiere, vrem să aflăm ce înţelege puterea locală prin brandul Sinaia? Raliurile care paralizează efectiv o bună parte din oraş, bâlciul dezgustător care toamna face acelaşi lucru în afară de a ne degrada şi ceea ce a mai rămas din imaginea oraşului de odinioară? Nu suntem maliţioşi, dar în afară de Peleş, Casino, Casa Memorială „George Enescu“, Mănăstire şi cam atât, în curând, chiar fără voia mai marilor noştri, s-ar putea ca aşa-numitul brand Sinaia să mai cuprindă şi alte lucruri nu tocmai încântătoare. De ce n-ar fi un brand, dar al delăsării, al indiferenţei şi al noului spital început şi neterminat care zace în ruină de peste douăzeci de ani? Nu e puţin lucru ca de atâta amar de vreme să nu facă ceva în acest sens. La fel de emblematice sunt şi ruinele locuinţele ANL din Platou Izvor. De ce n-ar deveni, la rându-le, un brand al halului în care puterea locală îşi face datoria? Şi exemplele ar putea continua…

You may also like...

Leave a Reply