Pe strada Vârful cu Dor s-a lucrat… „fifty-fifty“? Jumătăţile de măsură, o celebră carte de vizită a Sinaiei!

Ba la bâlci, ba la raliuri, ba la cine ştie ce manifestări, care mai de care mai fistichii organizate de administraţia locală, oraşul se blochează! Nu ne-ar strica şi nişte rute alternative viabile dacă mai marii urbei tot se încăpăţânează să ne încânte cu astfel de blocări ale drumurilor.
Şi în acest context, multă lume se plânge sau, cel puţin, se întreabă ce-o fi fost oare în capul edililor atunci când au decis într-un final să se mobilizeze şi să repare strada Vârful cu Dor. Aceasta, o dată temeinic reparată, ar fi putut să fie de mare ajutor atât sinăienilor, cât şi turiştilor. Dacă aruncăm o singură privire pe harta Sinaiei vom observa clar importanţa străzii Vârful cu Dor în economia rutieră a oraşului, ţinând cont, în primul rând, de zonele între care face legătura şi de distanţele pe care participanţii la traficul rutier le-ar fi putut scuti în cazul în care edilii nu luau cel puţin ciudata măsură a reparării carosabilului doar până la… jumătate. Nu avem de unde să ştim cum se defineşte în concepţia puterii locale noţiunea de „estetică“. Nici dacă cei ce au gândit şi pus în aplicare planul de refacere a străzii respective consideră că valorile estetice vor fi vreodată capabile să se afle mai presus decât „utilul“ atunci când vine vorba de chestiuni edilitare de larg interes. Şi, în fond, nici măcar de estetic nu mai putem vorbi, pentru că de câţiva ani de când a fost reparată, strada a fost năpădită de bălării uriaşe ca în junglă. Unde nu există carosabil, Doamne fereşte, în cazul unei urgenţe, cum se va proceda?

You may also like...

Leave a Reply