Din „exces de zel“ avem parte oare la Sinaia de nişte… Cârpeli „electorale“ pe DN1?

Când vine vorba de CNANDR – celebra noastră companie care se ocupă cu „tămăduirea“ junghiurilor şi crampelor de care suferă drumurile naţionale şi autostrăzile – majoritatea oamenilor cu picioarele pe pământ care ştiu cu ce se mănâncă astfel de lucruri au tendinţa bruscă de a-şi pune mâinile în cap. Nu e un gest iresponsabil, ci reacţia normală la „zelul şi activitatea“ cu care au acţionat până acum cei din compania sus-amintită.
STATUL CU MÂINILE ÎN SÂN, O PASIUNE FERMECĂTOARE?

Între noi fie vorba când se pune problema retribuţiilor, a salariilor şi recompenselor pentru munca prestată de către capii acestei companii totul este… „TABU“. De aceea nu facem comentarii de prisos. Însă calitatea muncii lor se vede foarte clar pe tot cuprinsul ţării. Se vede şi la noi, în superba Vale Superioară a Prahovei.
Unde mai pui că în Sinaia există un fel de sucursală, filială… Oricum ceva ce ţine de CNANDR şi care ar trebui să se ocupe cu întreţinerea porţiunii DN1, care străbate fatalmente Sinaia de la un capăt la altul.

CUI SĂ-I PESE DE SFĂRÂMAREA ZIDURILOR DE PROTECŢIE?

Dacă n-aveam norocul sau poate ghinionul, cine să mai ştie, să ne aflăm într-un an electoral – mai mult, cu prezidenţiale! – nu suntem foarte convinşi că cineva ar fi mişcat vreun pai în sensul refacerii carosabilului Drumului Naţional 1 pe porţiunea noastră de oraş. Nu de alta, dar dacă e să ne luăm după antecedente, nu după vorbe sau bârfe, constatăm că în ultimii ani nimeni nu a atins nici măcar rigolele acestui drum care s-au înfundat sau zidurile de protecţie din piatră ale malurilor de lângă drum care erau să se prăvale peste participanţii la trafic.
APETITUL PENTRU PREZIDENŢIALE, UN CATALIZATOR AL HĂRNICIEI?

Brusc, foarte brusc şi dintr-o dată, acum, pe final de campanie electorală, ne-am trezit că pe porţiunea cu probleme a DN1-lui ce străbate Sinaia au început să scurme cu hărnicie şi devotament sumedenie de utilaje de mistuit asfaltul vechi, excavatoare şi o liotă de oameni înarmaţi cu lopeţi şi veste fosforescente inscripţionate cu litere mari. Se lucrează la greu. Cum şi de ce, asta numai stafful ingineresc al companiei probabil că ştie pentru că unui om obişnuit îi este greu să-şi dea seama de ce se scurmă şi ulterior probabil se asfaltează o anumită fâşie de carosabil care nu părea deteriorată mai rău decât omoloaga ei de pe banda cealaltă. Poate se lucrează sistematic…
E VORBA DE LOBBY SAU DE DEVOTAMENT INTRINSEC?

Problema este însă alta. Campania electorală este foarte aproape de final. O să mai apuce şi banda cealaltă a carosabilului să fie… „rectificată“? De fapt, asta era marea noastră mirare, marea noastră întrebare care este şi a majorităţii sinăienilor. Cum de şi-a dat CNANDR-ul seama brusc, în plină campanie electorală, că trebuie să refacă bucata de drum din Sinaia?

Să fi fost în acest caz vorba de vreun „lobby“ făcut de actuala putere locală ţinând cont că alegerile prezidenţiale se apropie cu paşi ultra rapizi? Această „intervenţie“ ar fi fost foarte benefică pentru câştigarea de capital electoral. Sinăienii ar fi băgat de seamă că la Sinaia se lucrează nu numai în centru pe şantierul marelui proiect, ci şi pe DN1, parte integrantă din acest oraş. Pentru că, vorba aceea, câtă lume ştie oare să facă diferenţa între societatea care are în grijă reparaţiile de pe Drumul Naţional şi puterea locală care are obligaţia să reabiliteze restul de drumuri din Sinaia? În plan electoral această confuzie ar fi fost, evident, un avantaj pentru puterea locală şi pentru candidatul pe care-l susţine la prezidenţiale.

You may also like...

Leave a Reply