Statistica a avut un cuvânt greu de spus atunci când… A fost decis „gabaritul“ administraţiei locale: 115 posturi

Să mai încerce acum gurile rele să spună că aparatul administrativ sinăian e supra-dimensionat din cine ştie ce motive, de pile, nepotisme şi alte astfel de lucruri cu tentă dubioasă. Toate încercările de bârfă se vor risipi de acum ca un fum, devenind clar, odată pentru totdeauna, faptul că în administraţia noastră locală, de sus până jos, totul se desfăşoară într-un cadru eminamente legal, fără nici un fel de „derapaje” sau sincope nejustificate.

Iată şi motivul. De curând instituţia prefectului din judeţul nostru, prin adresa nr.2860/2014, a comunicat numărul de posturi care vor face parte din aparatul de specialitate al primarului. De asemenea, au fost stabilite şi câte locuri avem în instituţiile publice locale. Totul a fost calculat ştiinţific, pe baza datelor comunicate de Direcţia Judeţeană de Statistică Prahova. Iată şi rezultatul final: numărul de posturi din administraţia noastră locală se ridică la 115.

Chit că mai marii noştri motivau la un moment dat – când numărul de angajaţi din administraţie se pare că bătea pe la 200 de persoane – faptul că ne încurcă stranierii cu case de vacanţă, acum posturile au fost stabilite strict funcţie de populaţia Sinaiei la 1 ianuarie 2013.

 

NOUA ORGANIGRAMĂ ŞI ALE EI BENEFICII…

Structura noii organigrame cuprinde, în afară de cei doi „lideri” – primar şi viceprimar – 88 de funcţii în aparatul de specialitate al primarului, câte 6 la Salvamont şi Centrul Cultural „Carmen Sylva” şi 3 la Evidenţa persoanelor.

Cosmopolita funcţie de „City-manager” a revenit acum la titulatura normală, respectiv „Administrator public”. În directa subordine se află Departamentul de Politici Publice. Marian Valerie Panait are o răspundere uriaşă, cea a proiectelor europene, acolo unde e vorba de fonduri, nu glumă!

Comunicarea şi turismul intră tot în grija sa. Despre comunicare, bănuim că nu sunt puţini aceia care s-au lămurit (ca să nu spunem „s-au săturat” de transparenţa de care dă dovadă administraţia locală în cele mai diverse cazuri!

Cât priveşte turismul, avem numai împliniri. De mai bine de doi ani oamenii fug de Sinaia (şantier, caracatiţe etc.), iar la târgul internaţional de profil (după câţi ani de absenţă?!) ne-am prezentat cu o armată de funcţionari, un braţ de lemne de foc şi vreo două pliante. Plus taxa abuzivă pentru agenţii economici locali, şi avem imaginea completă! Să înţelegem, deci, că acest departament merită nota maximă, ca şi administratorul public?! Nu în ultimul rând administratorul public supraveghează şi biroul I.T., adică specialiştii primăriei şi la „Solitaire”…

VICELE ŞI „ARTILERIA GREA”…

Conform noii organigrame a administraţiei locale, ilustrul nostru viceprimar are în subordine Serviciul de Urbanism şi Cadastru şi pe cel de Investiţii, Patrimoniu şi Protecţia Civilă. Sarcini ideale, altminteri, pentru cineva cu priceperea şi forţa unui om ca cel ce ocupă de atâţia ani fotoliul din biroul cu numărul „doi“ al primăriei.

Dacă ţinem cont de importanţa lucrurilor cu care se ocupă Serviciul de Urbanism şi Cadastru şi cel de Investiţii, atunci ne dăm seama de ce persoana în cauză este preferată atunci când trebuie semnate anumite documente „delicate” din primărie…

Serviciul Buget rămâne în continuare sub directa oblăduire a „părintelui oraşului”! Aşa că puteţi fi liniştiţi, stimaţi cititori, în privinţa cheltuirii banului public. Aceasta se va face (de altfel ca şi până acum) cu maximă atenţie şi mai ales chibzuinţă, astfel ca cetăţeanul contribuabil să poată fi mulţumit şi oraşul să prospere…

P.S. Tot e bine că în noua organigramă există şi patru funcţii pentru „un serviciu nou înfiinţat“. Şi anume, un „Dispecerat de pază şi monitorizare camere“. E vorba de camerele de luat vederi montate pentru „creşterea siguranţei şi prevenirea criminalităţii“ la noi în oraş.

Bine, dar din câte ştim, respectivele camere de luat vederi, deşi au fost montate, nu pot fi folosite pentru că deocamdată nu există softul necesar (o fi oare prea scump). Poate pe viitor..

You may also like...

Leave a Reply