Atât mai înseamnă turismul sinăian: două zile de Crăciun şi două de Revelion?

DSCN7824

Nu că am fi cârcotaşi, dar în accepţiunea noastră noţiunea de turism este ceva mai amplă decât ceea ce am constatat că s-a întâmplat în Sinaia – „Perla Carpaţilor“ – şi în acest sfârşit de an. Lume, duium. Hoteluri pline. Cârciumi pline. Preţuri pe măsură. Însă Sinaia trebuia să însemne ceva mai mult, mult mai mult! Şi, din păcate, nu înseamnă…

Lumea a ajuns să se ducă în Grecia, în Thailanda, în Baleare… A ajuns să prefere destinaţii exotice decât să vină în locul cel mai potrivit unui Crăciun, unui Revelion, ceea ce înseamnă de fapt muntele în România. Căci atunci când spui munte, spui şi Sinaia. Şi asta de foarte multă vreme…

Am cheltuit 20 de milioane de euro, am pavat străzile, am refăcut carosabilul, am „cheltuit“ şapte milioane şi ceva de euro pe telegondolă. Suntem în pericol în continuare să mai dăm încă opt, pe alta. Şi totuşi, la noi, turismul se rezumă la şpriţurile din nopţile de Crăciuni şi Revelion şi la ulteriorul aşternut din cameră. După care lumea dispare la fel de subit cum a apărut. Ăsta nu este turism montan adevărat şi, din nefericire, toată lumea are de suferit: oraşul, agenţii economici şi turiştii în sine. Sinaia s-a transformat într-o „cârciumă“ în care poposeşti când vrei să faci un chef. După care te duci în alte locuri. La ce bun atunci „sinecurile“ denu-mite centre de informare turistică, la ce bun… toate celelalte lucruri care au pretenţia că transformă Sinaia într-un oraş turistic?

You may also like...

Leave a Reply