Taxele speciale, parte integrantă a dărilor la bugetul local pentru anul în curs… (II)

new-2

Revenim în această ediţie a publicaţiei noastre cu câteva precizări legate de anumite taxe ceva mai speciale, dacă le putem numi aşa, care se percep la bugetul local în funcţie de cei care deţin astfel de utilaje. Este vorba de taxa pentru autovehiculele lente. Nu-i vorbă, ar trebui să plătească şi administraţia locală o taxă pentru lentoarea cu care îşi desfăşoară activitatea. Dar, nu e cazul să devenim caustici şi să le impunem anumite lucruri…

Conform prevederilor legale taxa pentru autocositoare, buldozere, compactoare, freze, motostivuitoare, tractoare pe pneuri şi alte vehicule specifice acestei categorii, taxele au rămas neschimbate. Cei care au în dotare o instalaţie auto propulsată de sortare şi concasare sunt cei care vor scoate cei mai mulţi bani din buzunar, şi anume 500 de lei pentru anul în curs. Ce ne-ar interesa legat de acest subiect ar fi taxele pe care le plătesc cei ce deţin maşini auto propulsate pentru diverse lucrări, dintre care remarcăm înlăturarea zăpezii. Un astfel de vehicul se impozitează cu 200 de lei pe an. Plata se face în două rate egale, respectiv prima până la 31 martie, iar cea de-a doua până la 30 septembrie inclusiv. Tot e bine că măcar în acest an nu am mai avut parte de creşteri ale taxelor şi impozitelor care să ne usture pe majoritatea la buzunare, ca în 2014!

TAXE SPECIALE ALE SERVICIULUI DE BUGET

La acest capitol discutăm despre taxa de Salvamont. Plătitorii sunt persoane fizice care au împlinit 18 ani şi se cazează într-una din unităţile de profil din oraş. În această categorie sunt incluse şi cabanele turistice. Taxa este de 6 lei de persoană. Aceasta se calculează pentru o singură zi de cazare, indiferent dacă persoana respectivă stă un număr mai mare de zile în sejur la Sinaia. Taxa de Salvamont se va declara lunar pe baza de decont, până pe data de 10 a lunii următoare celei în care s-a făcut cazarea. Evident, aceşti bani – cel puţin în scripte – se declară că vor fi folosiţi pentru susţinerea activităţii de Salvamont, altminteri absolut necesară într-o zonă ca a noastră.

BANI PENTRU DOMENIUL SCHIABIL

Domeniul schiabil sinăian era un lucru pe care puterea locală nu putea să-l dea deoparte şi pentru care trebuie să aloce nişte bani. De ce n-ar câştiga aceşti bani din taxe? Şi uite aşa a apărut ceea ce se numeşte „taxa de amenajare şi întreţinere a domeniului schiabil”. Conform documentului elaborat de administraţia locală şi parafat de mai marii urbei în şedinţă publică, plătitorii acestei taxe sunt: „agenţii economici care obţin venituri din activitatea de transport pe cablu pe raza staţiunii Sinaia”. Aceştia au datoria de a reţine de la persoanele transportate cu mijloacele specifice o taxă pentru amenajarea şi întreţinerea domeniului schiabil. Primăria e prea săracă să se implice în aşa ceva, deci nişte bani în plus nu sunt absolut deloc rău-veniţi. Baza de calcul a acestei taxe se bazează pe veniturile lunare obţinute din activitatea de transport pe cablu a agenţilor economici ce fac acest lucru pe raza oraşului nostru. Concret, această taxă este de 1,5 la sută aplicată asupra bazei de calcul pe care am enunţat-o anterior. Modul de declarare al acestor venituri se va face lunar, pe bază de decont. Sumele trebuie vărsate până la data de 10 inclusiv a lunii următoare obţinerii veniturilor respective. Există şi un scop bine determinat pentru care s-a înfiinţat această taxă. Banii, cel puţin aşa cum reiese din actul normativ încropit de puterea locală, vor fi folosiţi pentru amenajarea şi întreţinerea domeniului schiabil al staţiunii noastre.

TAXELE PENTRU ÎNMATRICULĂRILE AUTO

Referitor la această idee edilii noştri au fost foarte succinţi. Există trei taxe pe care vi le aducem la cunoştinţă, stimaţi cititori. Prima este cea care se referă la numerele provizorii şi este în cuantum de 7 lei.

60 de lei vor plăti cei care vor să înmatriculeze mijloace auto pentru transport de până la 3500 kg şi 145 lei cei ale căror autovehicule depăşesc această masă. Vin tare din urmă taxele solicitate de Poliţia Staţiunii Sinaia.

Pentru avizarea efectuării unor lucrări care au ca rezultat închiderea sau restricţionarea circulaţiei pe drumurile publice (vehicule/pietoni) în regim normal (30 de zile) se percep 100 de lei şi 200 de lei într-un regim de urgenţă care presupune rezolvarea problemei în cinci zile.

Aceiaşi bani vor fi plătiţi şi în cazul avizării unor proiecte de instalare a unor mijloace de semnalizare rutieră prin indicatoare, marcaje, semafoare sau alte dispozitive speciale.
De asemenea, pentru avizarea amplasării unor obiective social economice în anumite zone ale drumurilor publice, precum şi proiectarea şi, respectiv, amenajarea intersecţiilor către drumul public, lucrările se pot face în regim normal – 30 de zile cu 40 de lei, iar în regim de urgenţă cu 100 de lei.

 

You may also like...

Leave a Reply