Un miliard de lei, noul sediu al SC Transport Urban!

La prima vedere suma poate părea uşor supra-dimensionată, asta pentru necunoscători. Să nu uităm însă că este vorba de una din cele două societăţi comerciale la care Consiliul local este acţionar. Iar puterea locală ţine atât de mult la ea încât ar face tot ceea ce ar fi necesar, dacă nu şi mai mult, să o vadă prosperând! Pentru binele oraşului şi al sinăienilor, implicit… Plus de asta, suma din titlu este exprimată în lei vechi. Cum-necum, SC Transport Urban a scăpat acum din marasmul în care se zbătea anii trecuţi. Să nu uităm că înaintea ultimilor alegeri locale din 2012 avea o datorie substanţială. De altfel, era în tandem cu surata ei, SC Sinaia Forever, care în aceeaşi perioadă avea şi ea mari datorii. Anul trecut societatea de transport public din Sinaia a reuşit un oarecare profit. Palid, ce-i drept, pentru o asemenea societate… Dar tot e bine că le-a dat cu plus! Şi anul acesta, dacă-i ies socotelile, este preconizat un profit. Tot aşa, uşor anemic, dar ce să-i faci? Austeritatea îşi spune cuvântul… Oricum, nu trebuiesc uitate nici investiţiile, atât de necesare, dar şi costisitoare în acelaşi timp. Fiind o societate de mare anvergură pe plan local, SC Transport Urban are zilnic o activitate copleşitoare. Dar totul se rezolvă cu promptitudine. Lucrurile merg ca pe roate, nimic nu e lăsat la voia întâmplării! Deci, e clar că avem de-a face cu nişte profesionişti! Oricum, pentru a putea fi păstrat un nivel cât mai ridicat al performanţelor la locul de muncă e neapărată nevoie de îmbunătăţirea condiţiilor de lucru. Actualul sediul al SC Transport Urban o fi elegant, simandicos pe dinăuntru şi oferă tuturor celor ce trudesc acolo un spaţiu propice. Un singur impediment însă: există şi anumite lucruri care nu convin, care se opun bunului mers înainte al activităţii acestei societăţi. Despre ce incoveniente e vorba, n-am aflat cu exactitate. Să fie de vină amplasarea actualului sediu într-o zonă nu prea încântătoare a Sinaiei? Balamucul de pe DN1, claxoanele, norii de praf, ambianţa uşor sordidă dimprejurul clădirii actualului sediu… Probabil că toate astea şi-au spus cuvântul şi au fost catalogate drept inconveniente! Bineînţeles, nu cadrează cu anumite necesităţi! Aşadar acum observăm că s-a trecut la luarea de măsuri concrete… Deci, în bugetul de venituri şi cheltuieli al SC Transport Urban pe anul în curs este cuprinsă şi suma de 99.000 lei. Aceasta urmează să fie cheltuită pe noul sediu în care va funcţiona această faimoasă societate sinăiană. Ca să nu mai existe acea notă discordantă, se are în vedere amenajarea acestuia în imobilul din incinta staţiei de plecare a telegondolei. E foarte la îndemână! Cu limuzina de serviciu poţi ajunge în doi timp şi trei mişcări… Fără atâta trambaleală până hăt, pe DN1, de mai ai puţin şi cazi din oraş! Aici există, categoric, multe avantaje faţă de sediul de pe DN1. E un loc superb, în pădurea de la marginea oraşului. Clădire modernă, un peisaj înconjurător decupat parcă din ultima revistă National Geographic, aer curat, prieteni buni la doi paşi. (Pardon! Asta din urmă e din alt film…). Cine ar îndrăzni să spună că aici nu va avea condiţii optime pentru a muncii „cu zel şi activitate”, e un mare pretenţios… În fine, figura cu îndrăzneala cuiva de a se plânge de condiţiile de muncă nu e recomandabilă deloc la SC Transport Urban! Nici măcar pentru cineva care, prin absurd, ar munci aici PRO BONO… E vorba de o chestiune mult prea sensibilă pentru anumiţi oameni. Să nu uităm nici faptul că amenajarea corespunzătoare, deşi costă „doar” 99.000 lei, va fi asigurată de SC Transport Urban exclusiv din resurse proprii! În fine, dacă raportăm profitul net de 175000 lei preconizat să fie obţinut de societate în 2015 cu cei 99000 lei ce vor fi cheltuiţi pentru mutarea sediului, observăm că această sumă reprezintă mai mult de jumătate din profit. Dar e nevoie şi de investiţii, nu numai de profit, nu-i aşa? Ar mai rămâne o problemă de nuanţă! Legat de cheltuielile din acest an, aflăm că acestea au fost elaborate în urma unei analize reale a condiţiilor de austeritate. Bineînţeles că cei 99000 de lei (aproape un miliard de lei vechi) destinaţi unui nou sediu nu au cum să influenţeze „gestionarea exigentă a cheltuielilor” acestei societăţi. În 2015 aceasta şi-a propus doar cheltuieli de „strictă necesitate”… Spor la treabă!

You may also like...

Leave a Reply