La deplasări în numele promovării turismului suntem neîntrecuţi!

Abundenţă de târguri de turism în ultima perioadă! Bineînţeles mai marii noştri nu au avut cum să piardă ocazia şi s-au implicat ca de obicei. Cât va avea de câştigat oraşul nostru în urma acestei implicări rămâne de văzut. De fapt, am văzut şi la ultima ediţie a târgului de la Romexpo o delegaţie copioasă, un stand elegant cu câte un pliant pe fiecare colţ al mesei şi un fel de raft improvizat din lemne de foc.

„Quid prodest?“, adică tradus, cui foloseşte?

E singurul lucru care ne frământă. După trei ani de şantier, nici în al patrulea nu am scăpat. Primăvara ce va veni va fi cu buldozere. E drept, nu mai este mult, dar nu suntem atât de convinşi că noile mozaicuri de pe trotuare vor atrage un număr de turişti suficient ca să transforme Sinaia într-o staţiune montană de nivel internaţional. În ceea ce priveşte cheltuielile bugetare… mai bine am închide subiectul. De curând justiţia s-a pronunţat împotriva taxei abuzive legate de anumite activităţi economice din domeniul turismului la Sinaia. E într-adevăr o victorie. Dar s-a schimbat ceva într-adevăr radical în turismul sinăian? Nu putem să nu ne punem unele întrebări fireşti: Sinaia a participat la greu la târgul de turism de la Berlin. Câţi turişti din Germania vor da buzna oare la Sinaia datorită modului convingător al delegaţiei noastre de a-i determina să vadă minunile Perlei Carpaţilor?

Mai contează şi Târgul de Turism de la Romexpo?

În afară de cel din Germania, pe care trebuie să-l apreciem ca atare, de curând a avut loc şi târgul de profil de la Romexpo. Nu mai are rost să ne entuziasmăm de ce anume s-o fi petrecut acolo, pentru că participarea sinăiană la aceste târguri în anii trecuţi ne-a indus o stare de blazare generalizată. Să vedem, ce? Să comentăm, ce? O bicicletă cu flori şi pe tavan umbrele? Un astfel de eveniment major în politica economică a oricărui stat nu este de neglijat. Noi însă ne-am învăţat să ne prezentăm doar cu discursuri şi cuvinte mari. Cu ce îi atragem pe turişti? Cu excavatoare care blochează drumul autocarelor, iar turiştii sunt nevoiţi să-şi ducă singuri în spate rucsacii până la hotel? Cu străzi neterminate, unde nu există indicatoare către telecabină, către Peleş ori alt obiectiv turistic important din oraş?

Dotări moderne, de secol XXI!

Avem o singură telegondolă, care pleacă din pădure. Asta e Sinaia turistică pe care le-o prezentăm nemţilor sau altor turişti? Dacă prin absurd, vizitatorii ajung aici, până să intre în camera de hotel, pot folosi vreo toaletă publică? La noi nu există aşa ceva. Într-adevăr însă, stăm bine la capitolul preţuri. Dacă faceţi o comparaţie a preţului unei camere a unei unităţi de cazare din Sinaia şi a uneia din centrul Parisului veţi observa că există o similitudine de preţuri. De ce oare?
În orice caz, având în vedere că până la alegeri nu mai e mult, toate aceste atuuri negative prezentate se vor estompa fără probleme. Puterea locală va începe să le disimuleze prin metodele ei binecunoscute. În cabina de vot unii vor constata că Sinaia e o staţiune transformată brusc prin meritul puterii locale într-o bijuterie turistică. După care vor urma alţi patru ani de marasm…

You may also like...

Leave a Reply