Atenţie!Penny Market a devenit inamicul cumpărătorului?

Dacă v-aţi imaginat cumva că shoppingul la supermarket în Sinaia este sinonim cu definiţia pe care o dăm cuvântului „chilipir”, atunci aflaţi că v-aţi înşelat. Nici măcar de corectitudine nu mai putem vorbi, darămite de vreo economie la banii destinaţi coşului zilnic. Bineînţeles, nu putem generaliza! Dar putem da un exemplu elocvent legat de această afirmaţie…

Cine se mai uită azi la mărunţiş?

Poate că această întrebare a devenit uzuală pentru cei de la Penny Market din Sinaia, căci despre acest supermarket facem vorbire. Nu putem spune că discută, aici de o întâmplare, pentru că sensul cuvântului ar devenit… pleonastic. N-ar fi prima oară când păţim sau auzim despre acest gen de „evenimente” petrecute la Penny. Iată faptele, pe scurt! Un reporter al „Ziar de Sinaia” a avut – probabil ca multe alte mii de cumpărători de la acest supermarket – surpriza să constate că preţul de la raft e unul, iar preţul pe care trebuie să-l plăteşti o dată ajuns la casa de marcat e altceva. Şi ca să fim foarte precişi în relatarea noastră, precizăm că totul s-a petrecut luni, 30.03.2015, ora 15:07. Şi 20 de secunde! În momentul respectiv preţul de la raft al salatei Iceberg era cu aproape 50 de bani mai mic decât preţul care trebuia plătit vânzătoarei. Nu suntem nici meschini, nici cârcotaşi, chit că e vorba de o diferenţă de doar câţiva bănuţi. Dar această practică reprobabilă a unui preţ eronat coroborată cu numărul miilor de cumpătători care se perindă poate doar într-o singură zi la Penny, duce la un profit frumuşel pentru supermarket şi la o pierdere mică, dar netă, în portofelul consumatorului. O salată Iceberg nu este un automobil de lux sau o haină de blană pe care ni le permitem poate doar o singură dată în viaţă. Nu este un aliment banal, ci doar necesar, pe care lumea în consumă aproape zilnic. Luând în calcul acest fapt ca pe unul izolat, evident că nu înseamnă nimic pentru unii. Iar demersul nostru poate părea meschin fiind vorba de câţiva bănuţi. La fel cum şi oceanul e format din picături, la fel şi bănuţii respectivi în portofelul unui sinăian cu venituri mici ajung să conteze. Ar vinde oare Penny Market o pâine unui pensionar dacă acesta n-ar avea să plătească întreaga sumă numărată cu zecile de bănuţi cu tot?

E într-adevăr convenabil să-ţi faci cumpărăturile la Penny?

Pe vremuri circula o anecdotă sub formă de întrebare care multora dintre noi ne-a lăsat un gust amar. De ce oare ospătarii greşesc nota de plată doar în favoarea lor? Cu toate că am încercat să dăm o notă uşor comică situaţiei, transformarea de către supermarket într-o practicăuzuală a acestei dezinformări a consumatorilor (ca să folosim un termen blând şi să nu-i spunem înşelătorie) devine deja obstinentă. Marii perdanţi ai acestei metode criticabile rămân pensionarii, muncitorii cu venituri mici şi alte asemenea categorii de consumatori care au falsa impresie că, făcându-şi cumpărăturile la supermaket, reuşesc să facă o oarecare economie la coşul zilnic de cumpărături. Una dintre soluţii ar fi o atenţie sporită a cumpărătorilor. Aceştia ar trebui să verifice cantitatea de legume, fructe etc pe care au cântărit-o la stand. Iată că de multe ori la casa de marcat aceasta diferă, bineînţeles, în favoarea magazinului. Comercianţii se bazează de altfel şi pe faptul că nimeni nu are nici răbdarea, dar nici atenţia necesară, atunci când în coş se strâng multe produse din diverse categorii.
P.S. Poate din cauza asta la Penny Market îţi este interzis fotografiatul în incinta magazinului. Comercianţii nu riscă în nici un fel ca vreun client să-şi facă un selfie lângă raftul cu fructe, legume sau cârnaţi ale căror preţuri diferă de la galantar la casa de marcat. Vigilenţa paznicilor este şi ea colosală. Sunt în stare să te apuce de braţ să te arunce afară din magazin, doar dacă li se pare că intenţionezi să fotografiezi ceva. Reporterului nostru a fost gata-gata să-i fie aplicat un astfel de tratament.

You may also like...

Leave a Reply