Jalea porţilor de intrare în Sinaia… Promovarea turismului începe chiar din faţa gării?

La munte se merge cu trenul, nu cu maşina mică, spunea un remarcabil om de litere român. Şi pe undeva avea mare dreptate. E foarte pitoresc să ajungi la Sinaia cu trenul. Din păcate, pitorescul încetează odată ce ai intrat în gara Sinaia. În holul mare, miros de jeg, uşi scârţâite, aurolaci tolăniţi pe calorifere şi funcţionari blazaţi peste măsură la singurul ghişeu de unde îţi poţi cumpăra un bilet de tren. Rămâne să faci pasul pe trotuarul din faţa gării. Prima tendinţă e să faci pasul înapoi! Te întâmpină o privelişte anostă, aşa cum se vede şi din imagine.

Noi ai cui mai suntem?

Înainte vreme Sinaia era într-adevăr o staţiune montană chiar dacă acum blamăm anii comunismului. Dar în acele timpuri a fost luată iniţiativa montării unor stâlpi port-drapel care să arate turiştilor că n-au nimerit în vreo văgăună sau în vreun cătun îndepărtat, ci într-o staţiune montană de nivel internaţional. Lângă drapelul României fluturau steagurile unor ţări europene la care mulţi dintre noi, astăzi, tânjim. Fie doar şi pentru a le culege căpşunile sau roşiile. Sinaia este înfrăţită cu oraşul Aosta din Italia. Deci, măcar drapelul României şi cel al Italiei ar merita să fluture pe cele dintre cele zece… ţepe din fier rămase înfipte în faţa gării, ca un elogiu al nepăsării autorităţilor locale. Ne batem cu pumnii în piept că suntem staţiune montană de nivel internaţional. Punem taxe ilegale pentru promovarea turismului şi edităm fiţuici pe care apare jumătate din harta oraşului. Cât ar costa zece drapele, printre care cel al României şi cel al Uniunii Europene, fluturând mândre în faţa principalei porţi de intrare în ceea ce odată numeam Perla Carpaţilor? Când sunt raliuri, se găsesc bani pentru bannere pe care scrie mare… Ştim cu toţii ce anume scrie. Iată adevărata noastră carte de vizită!

You may also like...

Leave a Reply