O altă faţetă a unicităţii noastre: Gările regale sinăiene în atenţia exegeţilor!

Zilele trecute salonul oficial al Gării Regale (moderne) din Sinaia a găzduit lansarea unui nou volum semnat de pasionatul inginer Radu Bellu. Activitatea acestei adevărate personalităţi „feroviare“ a României se întinde pe aproape şase decenii. Pasionat de mic de tot ceea ce înseamnă trenuri şi cale ferată, domnia sa a adus în faţa publicului iubitor al domeniului un album referitor la cele două gări regale din Sinaia. Gara Regală veche a fost construită în anul 1886 de direcţia generală a căilor ferate pentru regele Carol I. În această gară oprea şi pe atunci cel mai vestit tren din Europa: Orient Expres. Cealaltă gară a fost construită între 1938-1940 la comanda regelui Carol II., după planurile renumitului arhitect Duiliu Marcu, cel care a mai proiectat şi Hotelul Athene Palace, Biblioteca Academiei Române, Opera din Timişoara şi Palatul CFR din Bucureşti. Este o clădire din piatră care poartă insemnele regale ale lui Carol II., dublul CC, care se văd şi astăzi pe clanţa uşilor şi a fost rezervată exclusiv familiei regale, şi a oaspeţilor ei. Construcţia avea şi o remiză pentru adăpostirea trenul regal. În salonul oficial de primire, dincolo de geamurile cu perdele grele se găseşte o pictură murală pătrată de 5,50 m care reprezentă o vânătoare domnească, cu 8 personaje în mărime naturală. Fresca realizată de Dimitrie Ştiubei are şi o inscripţie: Basarab Voievod secol XIV. Acest salon nu este vizitabil. Albumul prezentat cu această ocazie publicului este tipărit în condiţii grafice deosebite şi devine un reper pentru toţi iubitorii de istorie feroviară. Evenimentul este, de asemenea, un moment important şi pentru Sinaia momentului actual, astfel de manifestări aducând un binevenit aport la promovarea Sinaiei pe toate planurile, inclusiv cel turistic.

You may also like...

Leave a Reply