Primăria rezolvă problemele cetăţenilor. Rapid… şi de la distanţă!

După ce Sinaia s-a pricopsit cu sediul cel nou şi impozant al primăriei am crezut că măcar unele lucruri se vor schimba, evident înspre binele cetăţeanului. Nu vorbim din punct de vedere edilitar – arhitectonic. Nu! Ne referim pur şi simplu la activitatea desfăşurată de neobosiţii funcţionari publici. Mai precis, la modul în care se desfăşoară acum, după zămislirea noii clădiri – modernă şi strălucitoare de-ţi ia ochii! – relaţia cetăţean – funcţionar, atunci când se pune problema unui teté-a- teté. Din nefericire se pare că am greşit grav atunci când am crezut că vom scăpa o dată pentru totdeauna de anumite „metehne” funcţionăreşti. Am fost cât se poate de neispiraţi interpretând eronat declaraţiile edililor… Cu exact un an în urmă auzeam din partea aleşilor noştri un lucru menit să dea încredere cetăţenilor. Chipurile nu s-a construit un nou sediu al primăriei doar de dragul de a mai avea o clădire nouă în oraş. S-a avut în vedere o clădire funcţională, unde cetăţeanul să stea cât mai puţin. Solicitările publicului legate de activitatea primăriei să fie rezolvate cât mai rapid şi operativ. Ei bine, aici intervine chestiunea de nuanţă. Cetăţenii care vin la primărie cu diverse solicitări chiar că stau acolo foarte puţin. Sunt „rezolvaţi” cu mare promptitudine, cât ai zice peşte…

MAI PROMPT DE ATÂT NU SE POATE!

Acum se folosesc metode noi. S-a renunţat complet la învechita metodă a discuţiei cu funcţionarul respectivului serviciu în persoană. O dată ce ai ajuns în holul primăriei cei de la Registratură dau un telefon. Dacă ai marele noroc ca funcţionarul pe care-l cauţi să fie în birou şi să-ţi răspundă la apel poţi spune că şansa ţi-a zâmbit! Dar cam cu o jumătate de gură, ce-i drept! La solicitarea făcută ţi se dau, prin telefon, lămuriri scurte şi precise. N-ai cum să-ţi notezi ceva, n-ai timpul fizic necesar pentru aşa ceva. Singurele lucruri care te pot ajuta sunt o ureche foarte ascuţită (pentru cazul în care funcţionarul este mâhnit şi vorbeşte-n şoaptă sau în barbă), o atenţie maximă şi o concentrare pe măsură. E absolut necesar ca solicitatorii să înţeleagă din prima ceea ce li se explică de către funcţionar, alte apeluri telefonice ulterioare riscând să-l tracaseze peste măsură. Şi nimeni nu vrea ca actul administrativ să aibă de suferit, să fie alterat din pricina surmenajului funcţionarilor.

SUS, ÎN TURNUL LOR DE FILDEŞ…

Dacă cetăţeanul a înţeles ce are de făcut în urma discuţiei telefonice cu funcţionarul primăriei, bine! Dacă nu…
Iată că la Sinaia se pare că a trecut moda retro, a discuţiei directe, faţă în faţă, la ghişeu sau în birou cu funcţionarii. Aceştia rezolvă acum problemele de administraţie locală din „turnul lor de fildeş”, fără să se mai amestece cu… vulgul. Căci condiţii moderne şi confortabile de lucru în birouri au acum berechet. Puneţi-vă însă în situaţia unei persoane mai în vârstă sau a uneia nefamiliarizate cu anumite proceduri ori termeni administrativi pe care le va auzi la repezeală la telefon din partea funcţionarului. Va avea surprize nu tocmai plăcute… În concluzie nu ne rămâne decât să mulţumim mai marilor urbei pentru noul sediu al primăriei. Şi nu în ultimul rând pentru faptul că acum totul se rezolvă chiar repede. Dar s-ar putea şi mai repede dacă s-ar face publică lista telefoanelor serviciilor din primărie, sub egida „Primăria pentru acasă”. Cetăţenii ar putea suna direct de la domiciliu pentru diversele lor probleme. Astfel n-ar mai inoportuna nici sediul primăriei, nici pe ai ei expeditivi funcţionari. P.S. Ca o supremă încununare a acestei activităţi extrem de operative, de rapide, ar putea fi întocmirea unui nou program de audienţe. Acestea ar putea avea loc pe 1 sau 2 ianuarie, în prima zi de Paşte şi de Crăciun, pe 1 Mai sau 1 Decembrie, de Ziua Naţională. Astfel cetăţenii n-ar mai avea chiar deloc de aşteptat să ia legătura cu funcţionarii…

You may also like...

Leave a Reply