Acte oficiale cu fundament… ciudat! Bani publici şi „abureală“ în documente?

raport 1   raport 2
Când vine vorba despre actul administrativ făcut cu mare abnegaţie şi pricepere de mai marii Sinaiei avem mereu noi şi noi surprize. Din nefericire rare sunt cazurile când acestea sunt plăcute. De această dată surpriza vine chiar de la Departamentul juridic al primăriei oraşului nostru. În anumite documente emise de acesta am întâlnit un lucru care este cât se poate de bizar, chiar şi pentru o persoană simplă, lipsită de o pregătire de specialitate. A devenit deja cunoscută, în acest context, apetenţa puterii locale sinăiene pentru angajarea de servicii juridice externe care să vină în sprijinul singurului specialist din primărie care se ocupă cu aşa ceva şi are de lucru până peste cap. Nu negăm că lucrurile chiar aşa şi stau. Să admitem că într-adevăr este nevoie de aceste servicii juridice care trebuie plătite din banii contribuabilului sinăian. Nu facem referire acum la problemele care trebuie rezolvate cu aceşti bani şi mai ales din vina cui au apărut. În schimb, este cât se poate de „interesant“ modul în care se justifică în rapoartele de specialitate această necesitate de cheltuire a banului public. Aceste documente seamănă între ele ca două picături de apă sau, mai bine spus, ca două copii xerox. Singurul lucru care diferă este data la care sunt emise. Intervalele dintre aceste momente sunt uneori considerabile. Dar în text apar invariabil aceleaşi motive, aceleaşi cifre, aceleaşi, aceleaşi, aceleaşi lucruri…  Legat de mărimea aparatului funcţionăresc sinăian părerile sunt împărţite. „Ai lor“ susţin că întreaga schemă a primăriei este subdimensionată, raportat la numărul de locuitori ai oraşului. Există şi opinii contra conform cărora acelaşi aparat al administraţiei publice sinăiene este supradimensionat faţă de cei doar aproximativ 12000 de locuitori cu care Sinaia se mândreşte. Dacă stăm strâmb şi judecăm drept am putea vorbi despre supradimensionare (adică păstrarea pilelor?) şi datorită faptului că în momentul de faţă majoritatea medotelor de lucru sunt informatizate. Deci treburile ar trebui să se rezolve mult mai repede.  Ajungând însă la problema noastră, adică la Serviciul juridic din cadrul primăriei sinăiene, ne lovim de un soi de anomalie care nu prea mai are de-a face cu subdimensionarea sau supradimensionarea aparatului administrativ. Daacă e să ne luăm după actele oficiale, adică după rapoartele de specialitate emise de acest serviciu, ori de câte ori este vorba de cheltuirea banului public pentru achiziţionarea de servicii juridice externe în vederea soluţionării diverselor cauze în care Primăria este implicată, aflăm invariabil aceleaşi lucruri. Cu riscul că ne repetăm, menţionăm faptul că în toată schema primăriei nu există decât două posturi de jurist. De o (cam prea) lungă perioadă de timp toate documentele de genul celor despre care am vorbit se referă la faptul că Primăria nu se bazează în momentul de faţă decât pe un singur jurist, celălalt post fiind vacant. Din această cauză unicul angajat care ştie cum stă treaba cu legile are de lucru până peste cap, de probabil că nici nu se mai zăreşte la birou din cauza vrafului de dosare şi acte pe care trebuie să le soluţioneze. În plus de asta ne-au frapat două cifre care, de o foarte perioadă lungă de timp, nu se schimbă. Primăria este implicată în 66 de dosare aflate pe rol la judecătorii şi 235 de cereri care trebuie soluţionate. Câţi ani durează cele 66 de procese şi cât timp ne mai trebuie pentru a fi soluţionate măcar una din cele 235 de cereri?

You may also like...

Leave a Reply