Din panoplia lucrărilor de mântuială ale C.N.A.N.D.R.-ului… Iarăşi a început să ne cadă DN 1 în cap!

Nici nu s-a uscat bine mortarul şi nu s-au estompat ecourile bătăilor cu pumnii în piept ai „jupânilor“ de la CNANDR legate de măreţele lor lucrări de reparaţii pe care le fac drumurilor naţionale, că ne-am şi trezit cu vechea noastră rană a zidului de sprijin de la haltă sângerând abundent. Trecând peste metafore, acesta s-a sfărâmat din nou, de data aceasta pe porţiuni mari. Problema este destul de serioasă şi, având în vedere instabilitatea climatică din ultima vreme, ar putea duce la crearea unor serioase probleme. Ciudat lucru, zidul de sprijin din zona despre care facem vorbire a avut în ultimii ani foarte mult de suferit datorită surpărilor pietrelor din care este alcătuit. Cauza, evident, vechimea şi infiltraţia necontenite a apelor freatice. Au fost efectuate reparaţii absolut recente. Dar se pare că totul e în van. După opinia unor specialişti în porţiunea respectivă ar fi nevoie de reparaţii capitale. Acestea ar presupune în primul rând eliminarea zidului drept alcătuit din piatră de râu şi liant-mortar. Ar fi mult mai rezistent un parapet din plăci de beton ancorate în malul de pământ lateral şi nişte sisteme performante de scurgere a apelor freatice astfel încât structura de rezistenţă a zidului parapet să fie afectată cât mai puţin posibil. O astfel de lucrare implică însă o foarte amplă desfăşurare de forţe şi, evident, costuri pe măsură. Iar dacă noi, în România, ducem lipsă de ceva, atunci fiţi siguri că e vorba de bani şi implicare.

You may also like...

Leave a Reply