Deşi avem alocate 2,3 miliarde… Promovarea turistică zace „pe butuci“!

Metafora din titlul acestui material nu este aleasă la întâmplare! La unul din târgurile naţionale de turism organizate anii trecuţi în capitală, standul sinăian a beneficiat de un decor cel puţin… „năstruşnic“. Asta ca să nu-l denumim absurd, aberant sau să folosim un adjectiv mai aspru, deşi situaţia ar impune-o! În spatele mesei la care numeroşii specialişti în promovarea turismului din primăria sinăiană stăteau, îmbiind publicul cu două-trei pliante răsuflate, se afla un cadru imens din cornier sudat. Era umplut până la refuz cu butuci tăiaţi aidoma lemnelor de foc, creând un bizar aspect de hambar, de încropeală, de provizorat. Totul venind din partea unor persoane care n-au nici cea mai vagă intenţie de a-şi pierde timpul cu chestiuni extrem de vagi şi nesemnificative, cum ar fi promovarea turismului, atunci când au cu totul alte obiective de dus la îndeplinire, mult mai „concrete“!  De fapt, dacă ne gândim mai bine mai marii noştri s-au implicat în turism. Au pus anumite „biruri“, declarate ilegale de instanţele de judecată, care au periclitat serios afacerile unor agenţi economici de profil, pe unii determinându-i chiar să tragă obloanele prăvăliei! Şi nu tot „implicare“ în turism se cheamă alungarea vizitatorilor prin acţiunile conjugate ale operatorilor de caracatiţe sau blocarea din ce în ce mai des a circulaţiei rutiere prin oraş pentru organizarea de manifestări precum raliurile, care aduc la disperare turiştii sosiţi în căutarea unei oaze de linişte aşa cum de fapt ar trebui să fie „Perla Carpaţilor“? La capitolul general „Turism“ din bugetul local pentru anul în curs este prevăzută generoasa sumă de 697.300 de lei. Lăsând la o parte alte chestiuni „adiacente“, observăm că strict pentru „promovarea turismului“ în 2015 este alocată suma de 230.000 lei. Este doar cu puţin peste un sfert decât banii alocaţi anul acesta pentru gâdilarea spaţiilor verzi şi plantarea de panseluţe. Însă suma nu este deloc neglijabilă (mai ales în actualul context al crizei economice). Dacă suma respectivă ar fi folosită pentru o promovare reală, consecventă şi, mai ales, consistentă, a turismului, ar mai fi cum ar mai fi! Tocmai de aceea, poate, administraţia locală se va dovedi transparentă şi va aduce la cunoştinţa publică cum s-au cheltuit concret, pentru ce acţiuni anume, banii pentru „promovarea turistică“ a Sinaiei. Asta pentru că deja am trecut de jumătatea anului!

You may also like...

Leave a Reply