„Epopeea drumurilor sinăiene între promisiuni deşarte, statistici umflate şi realitate

Trebuie să recunoaştem că reabilitarea străzilor din Sinaia a fost, este şi va rămâne în continuare o problemă, atâta timp cât vom avea „privilegiul“ ca actuala putere locală să vegheze la destinele oraşului. Încă din campania electorală pentru alegerile locale din 2008 influenţii urbei ce-şi doreau un nou mandat băteau monedă pe faptul că au în prim plan reparaţiile de drumuri. Mai mult decât atât, dădeau de înţeles clar sinăienilor că ritmul de lucru în acest domeniu creşte în fiecare an. Şi că vor să continue toată treaba într-un ritm susţinut. Vorbe frumoase, chiar foarte frumoase ce-i drept, şi aducătoare de voturi. Păcat însă că acestea nu prea fac priză bună cu realitatea…  Acum, că ne apropiem cu paşi repezi de un nou sfârşit de an şi nici nu ne mai desparte foarte mult timp de viitoarele „locale“ din 2016, am considerat oportun să aruncăm o privire asupra activităţii puterii locale legată de reabilitarea şi repararea drumurilor sinăiene.

LA GRAFICE ŞI PROCENTE SUNTEM PE PRIMUL LOC!

În fiecare campanie electorală sinăienii aflau de la aleşii lor tot felul de informaţii legate de starea drumurilor şi de lucrările care se execută. Situaţia era prezentată într-un roz-bombon foarte încurajator. Sloganurile cu care se încheiau aceste informări erau însă şi mai mobilizatoare de te făceau să crezi că încet, încet într-adevăr prin Sinaia nu vom mai da în gropi. Mai marii urbei dădeau asigurări şi asupra faptului că se va lucra cu mare profesionalism la acest capitol. Adică, spre exemplu, se va evita situaţia neplăcută de a se asfalta o stradă, după care aceasta va fi spartă din nou pentru a se monta diverse conducte de canalizare, apă, gaze etc. Dacă e să ne gândim numai la ce s-a întâmplat vara aceasta cu porţiunea din amonte a străzilor Aosta sau Piaţa Unirii, vom vedea că toată dulceaga poveste a edililor nu e decât un fel de „basm“ urban. De fapt, pe carosabilul străzii Aosta mai bine se monta un fermoar. Asta dacă e să păstrăm tonul hilar legat de subiect, pe care înşişi mai marii urbei ni-l impun volens-nolens. Într-un frumos colorat manifest electoral din campania pentru localele din 2012, legat de repararea străzilor, sinăienii aflau un lucru uluitor. Puterea locală realizase, nici mai mult nici mai puţin decât refacerea a 70% dintre drumurile oraşului în ultimii opt ani. Cum de le-a ieşit această cifră la statistică nu e greu de închipuit pentru că de demagogie nu ne putem plânge că ducem lipsă sau am dus vreodată… Să zicem că le-am dat crezare, deşi procentul de 70% sună uşor „entuziast“. Dar în acest caz nu putem să nu ne punem problema, cum e şi firesc, calităţii la care s-a lucrat şi a materialelor care au fost folosite în diverse cazuri. Degeaba pe hârtie lucrările au fost bifate la rubrica „Realizări“ dacă acestea au fost făcute la un standard calitativ mai mult decât îndoielnic. Exemple de asfaltări ale carosabilului şi trotuarelor de „unică folosinţă“ sunt nenumărate, cu toate că puterea locală încearcă să distragă atenţia opiniei publice de la acest subiect. Asta ca să nu mai vorbim de licitaţii, încredinţări directe a unor lucrări sau de preţuri, pe care societăţile de construcţii agreate de puterea locală le-au practicat pentru diverse străzi.

Ne propusesem cu ceva timp în urmă, stimaţi cititori, să inaugurăm în publicaţia noastră câteva rubrici – capcană legate de diverse probleme edilitar – cetăţeneşti, a căror rezolvare se lasă prea mult aşteptată din partea autorităţilor locale responsabile. Ce-ar fi să inaugurăm chiar de acum această mică „poznă“ editorială şi să punem o întrebare cât se poate de concretă. Răspunsul îl aşteptăm, bineînţeles, atât de la cititori, cât şi de la edilii pe care sinăienii i-au mandatat prin votul lor să conducă destinele acestui oraş. Unde este situată oare această porţiune de drum superb asfaltată? Face parte integrantă dintr-o arteră rutieră sinăiană. Asta ca să nu vă imaginaţi cumva că e vreun drum din Bangladesh sau Bosnia.

You may also like...

Leave a Reply