Licitaţie cu… „repetir“! Autostrada Comarnic – Braşov din nou pe firmament

CU CE NE VOM ALEGE DE DATA ACEASTA? CU VORBE SAU CU FAPTE?

Dacă la noi politicienii într-adevăr s-ar ţine de cuvânt sau, haideţi să fim mai îngăduitori, măcar jumătate din iniţiativele care se propun s-ar transforma încet, încet, în realitate poate că am duce-o un pic mai altfel. Ne zbatem însă – de la Centru şi până în cătunele îndepărtate – într-un imens noian de promisiuni care, până la urmă, se dovedeşte că nu au alt scop decât interesul electoral al celor care le pun pe tapet. Realizarea tronsonului de autostrada Comarnic – Braşov este un exemplu elocvent în acest sens!  Să sperăm că de data aceasta lucrurile nu vor rămâne la fel. Fireşte, ne interesează în primul rând Sinaia. Am ajuns deja subiect naţional la toate televiziunile atunci când e vorba de sugrumarea, gâtuirea gravă a circulaţiei, în special pe traseul DN1 cuprins între localităţile Comarnic şi Predeal. La trecerea prin Sinaia conducătorii auto au nevoie de multă răbdare. Cei mai iuţi din fire trebuie să se înarmeze de acasă cu un arsenal verbal corespunzător pentru iminentele întâlniri în trafic cu alţi şoferi, la fel de iuţi la temperament ca ei… În porţiunea de la intrare în oraş, de vineri de la prânz şi până duminică la lăsarea serii, dacă închizi ochii ai impresia că eşti pe stadion la finala unui campionat de fotbal. Fluierături, răcnete, claxoane, de parcă un regiment de cântăreţi la vuvuzele şi-ar exersa instrumentele. Poate acum avem o şansă să scăpăm definitiv de acest calvar. iată însă principalele date tehnice ale noii autostrăzi: – durata contractului aferentă celor două loturi este de 72 luni din care 24 luni perioada de proiectare și execuție și 48 luni perioada de garan ție a lucrărilor. Termenul limită de depunere al ofertelor este 2 septembrie 2015,ora 11.00. În luna iunie, contractul de concesiune prin care urma să fie realizată autostrada Comarnic – Braşov a fost anulat. Compania Naţională de Drumuri a întocmit un raport prin care constată că firmele desemnate să realizeze şoseaua de 60 de kilometri nu au găsit surse de finanţare. Cele mai dificile tronsoane şi deci şi cele mai scumpe sunt Posada – Azuga şi Azuga – Surduc, unde pentru realizarea fiecărui kilometru s-ar putea cheltui aproape 22 milioane de euro. Spor la treabă!

Pentru Sinaia această nouă iniţiativă ar însemna un lucru deosebit. O posibilitate de a răsufla din punct de vedere al calvarului rutier de care oraşul suferă de ani de zile în fiecare weekend. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat, de curând faptul că a fost iniţiată o nouă procedură de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului: “Proiectare şi execuţie Autostrada Bucureşti -Braşov, Tronson Comarnic-Braşov, Lot 1: sector Comarnic – Predeal, km 111+300 – km 115+300; Lot 2: sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 si Drum de Legatura”.

You may also like...

Leave a Reply