Centura ocolitoare va fi un alt fiasco ca şi autostrada Comarnic – Braşov?…

DSCN2844

Întrebare: Iată, cu toate promisiunile electorale făcute cum că lucrările la autostrada Comarnic – Braşov vor demara încă de acum trei ani (şi când domnul Dan Coman Şova – ministru delegat pentru Proiecte de infrastructură şi mai nou Ministru al Transporturilor în guvernul Ponta – nu contenea să „ne ameninţe” că îşi va monta un cort pe Valea Superioară a Prahovei şi nici în ruptul capului nu va părăsi „garnizoana” până nu va fi gata acest obiectiv de interes european), au fost un fiasco, o minciună sfruntată ca, de altfel, majoritatea promisiunilor electorale post decembriste. În loc să coordoneze – ditamai avocatul! – lucrările la aşa-zisa autostradă, iată-l azi cum „tremură” prin parlament, miruindu-se cu cele sfinţite, ca să nu i se ridice imunitatea pentru a ajunge acolo unde, posibil, îi este locul potrivit… Cu alte cuvinte, autostrada la care ne referim – obiectiv atât de important – nu are sorţi de izbândă prea curând. Ce dacă a trecut atâta vreme, mai este loc să mai treacă!… Dar i-ar s-a aprins lampa speranţei când, în zilele din urmă, nişte domni ministeriabili, vă solicită, domnule primar interimar, să vă deplasaţi pe teren pentru a bate în cuie, în sfârşit, o variantă care să descongestioneze circulaţia de pe DN1 pe porţiunea Comarnic centru. E cazul să ne facem din nou iluzii? E o întrebare la care vă rugăm să răspundeţi, spre transparenţa şi cunoaşterea realităţii de către populaţia oraşului.

Răspuns: Legat de autostradă, ţin să menţionez că, după câte am aflat din surse ce-mi stau la îndemână, această lucrare este în procedură de licitaţie. Paralel cu acest fapt, CNANDR-ul s-a gândit să execute o centură ocolitoare a oraşului Comarnic, care a fost dezbătută în trei şedinţe ale Consiliului local şi aprobată cu câteva amendamente legate de semnalizare în zona Mega Image şi în porţiunea celor două poduri betonate de peste Prahova care fac legătura între DN1 şi cartierul Ghioşeşti. Centura este proiectată să înceapă din zona „Piaţă”, pe sub pasajul C.F. Ea îşi va urma cursul spre Sinaia pe drumul local existent, prin spatele fostelor întreprinderi: „Vulturul” şi „Cimentul”, cu o extindere a lăţimii până la 9 m.l. Mai departe, această centură îşi va urma parcursul pe terenurile aflate între C.F. şi râul Prahova, făcând joncţiunea cu DN1-ul printr-un pasaj pe sub C.F. cu drumul naţional, având ieşirea mai sus de Podul Bătrâioarei. La „Şomeru”, cum se zice. Această variantă are o lungime de circa 3,2 km şi este prevăzută cu trotuare stânga – dreapta la ambele poduri, treceri de pietoni în zona piaţă şi străzi adiacente. Ţin să-i asigur pe cetăţenii localităţii noastre că această centură ocolitoare va intra în procedură de licitaţie şi va crea locuri de muncă pe o perioadă determinată.

You may also like...

Leave a Reply