Puterea locală excelează întotdeauna în a ne oferi o… O inutilă, dar strălucitoare poleială edilitară!

Lucrările de la gara CFR făcute şi de data aceasta sub egida unui nefast empirism edilitar!

Pentru că se apropie cu paşi repezi campania electorală pentru localele din 2016 mai marii urbei nu au pierdut prilejul să împânzească oraşul cu o publicaţie care să le facă laudatio. De data asta e vorba doar de o foaie volantă, care nu are consistenţa, cel puţin a suportului de hârtie, pe care o avea luciosul de odinioară. Foaie volantă, dar emană a demagogie de la distanţă. Am remarcat printre subiectele abordate şi că, într-un final, puterea locală a luat frâiele în mâini, refăcând arealul din zona gării CFR. A reuşit să îmbâcsească zona cu tot soiul de alveole să încurce circulaţia pietonală şi să dea locului binecunoscuta notă de kitsch pe care a răspândit-o în toată Sinaia. Bineînţeles că cei ce fac laudatio neobosiţi puterii locale nu au scăpat prilejul să ne explice şi de această dată că noi, oamenii de rând, suntem proşti sau, mai bine zis, avem unele afecţiuni de vedere. Nu ne dăm seama că o cioară neagră ca smoala e de fapt un porumbel alb imaculat. Taxiurile stau acum cu spatele la clienţi, iar oamenii trebuie să se plimbe cu bagajele până să ajungă la cel din capătul coloanei ca să poată pleca spre destinaţia dorită. Ceea ce nu-i un lucru tocmai facil şi nici plăcut! Numai că la noi se poate. Şi câte ar mai fi de spus despre arealul din faţa gării CFR, începând cu faptul că nici până în ziua de astăzi nu ştim cu siguranţă care este rezultatul conflictului lantent dintre Căile Ferate Române şi administraţia locală sinăiană referitor la proprietatea terenului din jurul gării. Din informaţiile noastre, până în momentul de faţă lucrurile nu sunt tocmai finalizate. Dar cu buldozerele puterii locale nu te pui. Trecând peste aceste mici observaţii, chestiuni de amănunt, ne îndreptăm spre partea din amonte a arealului respectiv. De câte ori natura îşi scutură norii ceva mai tare, rezultă o ploaie zdravănă în urma căreia toată zona se umple cu apă. Şanţurile, trotuarele carosabilului DN1-ului sunt inundate. Traficul rutier este îngreunat cu mult peste limitele acceptabile, iar intervenţia organelor de specialitate este absolut necesară. Pentru ce s-au cheltuit sume imense? Ce vrea să însemne refacerea arealului din faţa gării când zece metri mai sus totul este inundat la prima ploaie? Jumătăţi de măsură ca întotdeauna?

You may also like...

Leave a Reply