COMARNIC: Modernizarea drumurilor continuă şi în 2016!

Întrebare: Domnule primar interimar, vă mărturisesc că unele probleme legate de gospodărirea şi modernizarea oraşului „înfierbântă” inima locuitorilor din Comarnic, mai mult când primăria face asemenea lucrări. Până atunci e o perioadă latentă, de expectativă, când se aşteaptă „mişcarea” Primăriei şi a Consiliului local. Şi e firesc să fie aşa, pentru că gradul de civilizaţie creşte odată cu nemiloasa trecere a timpului. Mai pe şleau se întreabă unii: „De ce o fi turnând mă, betonul pe drumul acela şi nu pe aici, pe la noi?”. Aaa, va să zică treaba e electorală!” Greu le vine să creadă oamenilor că la posibilităţile financiare actuale ale administraţiei locale, a fondurilor venite de la guvern cât şi a fondurilor europene accesate e imposibil să mulţumeşti pe toată lumea. Nu toate merg ceas, sunt perfecte, nu se vrea să se cunoască şi că la repartiţia acestor fonduri pentru executarea de lucrări în teritoriu se stă şi se judecă în şedinţele Consiliului local priorităţi în funcţie de unde sunt urgenţele mai mari. E firesc, spre exemplu, ca şi locuitorii din Muchea Gâlmii să aibă pretenţia să calce pe un drum betonat sau asfaltat precum drumul din Ghioşeşti – de la Gigi Purcaru până la Cantonul Silvic aflat în extravilan.
Sau cum zilele trecute au mai luat foc, mulţi cetăţeni din cartierul Podu Lung, exprimându-şi într-un fel nemulţumirea când n-au văzut cu ochi buni betonarea aleii pietonale, foarte necesară şi a platformei drumului pe scurtătura Mitrea. Şi se întrebau: „Nu era mai firesc să se betoneze sau asfalteze drumul principal de la intrarea în cartier (DN1) până peste podul ce traversează Valea Soarului, cale rutieră plină de hârtoape, minată, burduşită bine şi unde afluenţa pietonală şi rutieră este mai mare?” Vă rog, domnule primar interimar, când se ştie, capacitatea oamenilor mari în funcţiile de conducere e şi puterea lor de sacrificiu, ce aveţi de gând să faceţi, exprimându-vă încă o dată cu această problemă (aţi făcut-o în numărul trecut al ziarului nostru) în „faţa naţiunii”.
(Până o să ne spună primarul interimar părerea lui despre acest drum în 2016, parcă e bine să mai spunem, repetând, că toate astea nu se fac bătând din palme. I-au rămas de făcut numai lucrări mai delicate, betonări ale platformei drumului cu declivitate mare etc., dar care nu sunt ca în cazul străzii pomenite mai sus. Fără un dialog civilizat între primărie şi cetăţeni, unde ambele îşi spun păsurile şi cad la înţelegere, nu se poate realiza nimic).
Ce aveţi de spus de această perspectivă care frământă pe bună dreptate locuitorii Podului Lung? Vă mai întreb, domnule primar, ca să rămână fixat odată pentru totdeauna în conştiinţa cetăţenilor din zonă, modul ei de rezolvare. Adică vi se cere transparenţă totală în tot ceea ce faceţi, depolitizare şi un nou mod de a găsi în audienţele dumneavoastră oameni dispuşi să înţeleagă că aşa nu mai merge? Sunteţi încrezător în acest sens?

Răspuns: Legat de problema ridicată de cetăţenii din zona Podu Lung aş vrea s-o lămurim odată pentru totdeauna. În ceea ce priveşte betonarea pe cele două scurtături, acestea au fost discutate şi aprobate în Consiliul local. Pe lista străzilor care urmează să fie betonate la fel ca şi în celelalte cartiere unde s-a ţinut cont, în primul rând, de declivitatea mare, cum aţi spus, şi de circulaţia rutieră de pe aceste tronsoane.
Legat de modernizarea prin asfaltare a drumului principal din Podu Lung, de la intrare până la Chivu, acesta a fost aprobat prin Programul Operaţional Regional în urmă cu trei ani, iar din cauza tergiversării lucrărilor de canalizare şi alimentare cu apă, acestea au fost întârziate. Ţin să informez pe cetăţenii din cartierul Podu Lung că nimic din cele executate nu este electoral şi că începând din martie, anul viitor, acest tronson va fi asfaltat. În perioada următoare, de la intrare până la Pod Valea Saarului drumul va fi balastat.

You may also like...

Leave a Reply