De ce n-am fi şi noi… la standarde europene? Sediu modern pentru SC Transport Urban

Cât se poate de trist şi, totuşi, adevărat! În momentul de faţă SC Transport Urban Sinaia îşi desfăşoară ampla şi benefica ei activitate într-un imobil care nu e potrivit pentru aşa ceva! Mai exact e vorba de o „clădire neadecvată“. Asta ca să nu mai pomenim şi de faptul că este absolut necesară supravegherea mai atentă a tot ceea ce înseamnă activitate de transport pe cablu. Aceste lucruri nu sunt inventate de noi, ci fac parte integrantă din raportul de specialitate întocmit de specialiştii Serviciului de Investiţii şi Achiziţii Publice din primărie, privitor la un proiect de hotărâre legat de amenajarea noului sediu al SC Transport Urban. Mai exact, este vorba de un act normativ aprobat în ultima şedinţă a Consiliului local privind „executarea lucrărilor de închidere scară acces birouri, amenajări interioare şi realizare grupuri sanitare, instalaţie şi realizare grupuri sanitare, instalaţii electrice şi termice, inclusiv dotări birouri în interiorul staţiei de plecare a telegondolei de la Cota 998.

CÂTE CEVA DESPRE… COSTURI!

Închiderea scării care ajunge la birouri e o operaţiune în aparenţă simplă! Câteva panouri izolatoare, o uşă, trei ferestre… Şi aproximativ 60.000 de lei (adică în jur de şase sute de milioane de lei vechi!, ca să facem o aproximare mai apropiată de realitate!). Vin tare din urmă „compartimentările uşoare“ de interior. Adică pereţi din deja clasicul rigips, parchet laminat (e ultimul strigăt!), ferestre termopan etc. Toate aceste amenajări interioare – indiferent cât de „uşoare“ ar fi – tot se ridică la 136.000 de lei (adică un miliard trei sute şaizeci de milioane de lei vechi). Un fleac, ce mare lucru? Să nu uităm importanţa acestui obiectiv edilitar şi să cădem în greşeala de a-l bagateliza cumva… Nu e cazul acum să vă încărcăm memoria, stimaţi cititori, cu o mulţime de amănunte despre acest nou sediu al societăţii de transport orăşenesc. Ar mai rămâne de spus doar că pentru amenajările grupului sanitar ar mai fi nevoie de încă 22.500 lei. O sumă modestă faţă de cele discutate până acum. Unde mai pui că în această sumă este inclusă şi reparaţia instalaţiei termice, care nu mai era funcţională din cauză că a îngheţat. Cu „modesta“ sumă de 45000 de lei (nici măcar o jumătate de miliard de lei vechi, ce mare lucru?) şi dotările necesare pentru buna funcţionare a birourilor. Astfel se realizează „un climat de lucru modern la standarde europene“…

ARITMETICA PE ÎNŢELESUL TUTUROR…

Toate aceste necesităţi imperative pentru un sediu civilizat şi funcţional al SC Transport Urban, adunate, dau o sumă totală de numai 263.500 lei (respectiv peste două miliarde şi jumătate de lei vechi), ca să fim pe înţelesul tuturor. Dacă, în schimb, ne gândim cât ne costă an de an panseluţele, spaţiile verzi şi alte asemenea importante chestiuni, vom putea face uşor o comparaţie şi vom putea vedea adevărata faţă a lucrurilor… Interesant ar fi de aflat de ce acest proiect de hotărâre vizând modernizarea unui sediu pentru SC Transport Urban a fost supus la vot pe ordinea de zi „suplimentară“. S-a grăbit cineva sau documentul a fost uitat prin vreun birou? Pentru că această poveste nu-i deloc nouă…

P.S.: Suntem curioşi să aflăm care va fi fericita societate de profil care-şi va pune semnătura la finalizarea acestei noi investiţii. Asta şi datorită faptului că SC Transport Urban Sinaia are ca unic acţionar Consiliul local sinăian. În marea ei transparenţă, pe care a dovedit-o în toţi aceşti ani şi pe care suntem convinşi că o va dovedi şi acum, puterea locală cu siguranţă că va aduce la cunoştinţa opiniei publice astfel de informaţii. Pentru că la noi totul se desfăşoară absolut legal, mai ales când e vorba de bani publici…

You may also like...

Leave a Reply