Nimic nu mişcă în Sinaia fără ştirea lor! Până şi Târgul de Crăciun a ajuns strict sub rigoarea regulamentelor adminisţiei locale!

Ca să fim şi noi în rândul lumii, trebuia să avem o manifestare specifică de iarnă. Aşa că mai marii noştri s-au gândit la organizarea unui Târg de Crăciun. Acesta are o existenţă foarte efemeră. El fiinţează din perioada 6 decembrie 2015 până în 7 ianuarie 2016. Nu am crezut că alinierea unur amărâte de barăci va face atâta vâlvă. Dar, iată, că la noi totul se desfăşoară conform legii. Astfel, într-o şedinţă „specială“ a Consiliului local aleşii noştri au votat un aşa-numit „Regulament privind organizarea Târgului de Crăciun“.

CÂTEVA INFORMAŢII GENERALE SUNT… ESENŢIALE

Târgul de Crăciun este, după cum toată lumea ştie, amplasat în parcul Dimitrie Ghica, roată-mprejurul fântânii arteziene. Ceea ce poate nu ştia sinăianul este că cele zece căsuţe din lemn unde se desfăşoară comerţul au fost puse cu generozitate la dispoziţia producătorilor sau comercianţilor de către Primăria oraşului Sinaia. Sunt rustice, cadrează cu peisajul, deci vom avea nişte sărbători împlinite şi din acest punct de vedere. Jos cu pălăria pentru organizatori! Suprafaţa unei astfel de căsuţe este de 6 metri pătraţi şi fiecare agent economic care o foloseşte şi are înăuntru echipamente electrice pentru încălzire trebuie să anunţe din timp, atunci când obţine autorizaţia, ce fel de reşouri bagă în priză. Ca să nu păţim, Doamne fereşte, vreo tragedie, orice fel de calorifer electric sau altă asemenea dihanie electrică nu poate avea o putere mai mare de 1 Kw. Agenţii economici nervoşi sunt şi ei atenţionaţi încă de la început. Indiferent de motivul vreunei eventuale crize de nervi care i-ar putea determina să aducă distrugeri (sau modificări) ale chioşcurilor vor avea de achitat sume corespunzătoare. Asta pentru că fiecare agent economic are obligaţia să predea la final căsuţele închiriate în starea în care le-a primit.

DACĂ E BÂLCI, PĂI BÂLCI SĂ FIE!

Acelaşi regulament privind organizarea Târgului de Crăciun prevede, în afară de orarul de funcţionare (10:00 – 21.00) şi cel de aprovizionare (8:30 – 9:30), şi echipamentul cu care trebuie să fie echipaţi angajaţii ce deservesc cumpărătorii. Personalul de deservire trebuie să poarte obligatoriu bonete tip Moş Crăciun „etc“. Ce vrea să însemne etc.? Probabil paltonaş roşu cu blană albă, centură neagră cu cataramă uriaşă aurie şi cizmuliţe negre cu ciocul întors? „Şmecherii“ pot avea în spatele tonetelor şi câte o sanie cu parbriz fumuriu între ghidoane trasă de nişte reni bine hrăniţi? Ştiam de multă vreme că imaginaţia autorităţilor locale este mai fructuoasă decât cea pe care şi-o închipuie orice om obişnuit. Însă n-am crezut că atinge anumite culmi nebănuite. Spre exemplu, la capitolul „Activităţi care se pot desfăşura în incinta Târgului de Crăciun, printre altele, găsim drept prestări de servicii şi posibilitatea unei… „plimbări cu renii şi cu sania lui Moş Crăciun“. Fără cuvinte! Să înţelegem că renii şi sania lui Moş Crăciun stau aici pe perioada Târgului de Crăciun organizat lângă fântâna din parc? De ce nu am organiza atunci şi pentru doamnele noastre o plimbare la magazinele de lux din Sinaia cu cartea de credit a lui Bill Gates? Sau pentru tinerele domnişoare, o plimbare la braţ cu George Clooney, iar pentru cele mai aventuroase un loc în barca de salvare cu care Johnny Depp fuge după Perla Neagră. Dacă tot facem chestii tematice măcar să ştim o treabă! Căci de revelion nu ne lipseşte nici James Bond… Referitor la preţuri, mai marii noştri sunt generoşi. O căsuţă costă 500 de lei pe perioada târgului. După această perioadă, dacă vor exista mai multe solicitări, căsuţele vor putea fi date în folosinţă la un preţ de cost de 5 lei/mp/lună. Ceea ce înseamnă 900 de lei/lună. Aproape dublu, dar ce mare lucru. (PAMFLET)

You may also like...

Leave a Reply