Cine să vă mai creadă? Justificări… de „trei parale”!

poza

Puterea locală „împinge” turiştii la telegondolă ca „oile la strungă“?

raport de specialitate bariera

Am constatat de mult că puterea locală face tot ce îi stă în puteri pentru ca SC Transport Urban să raporteze realizări din ce în ce mai mari! Nu ne referim acum la adevăratele motive; hai să spunem că totul se face spre propăşirea urbei şi binele sinăianului… Evident, scopul declarat al oricărei societăţi comerciale este să facă profit! Din nefericire însă, unele măsuri luate de puterea locală pentru rentabilizarea telegondolei (şi implicit a SC Transport Urban) sunt, dacă nu uşor abuzive, cel puţin comentabile! În acest context să nu uităm nici de recenta triplare a tarifelor la parcările de la telegondolă şi de pe Noul Drum al Cotei 1400. O măsură atent justificată pe hârtie, ce-i drept… Şi pentru că tot a venit vorba de acest drum, de această zonă, să ne reamintim de celebra de-acum barieră! Cu aceasta puterea locală a decis că e cazul să-i împiedice pe turişti (în special) să ajungă la Cota 1400 folosind drumul DC 134, care începe de la intersecţia din zona Cabanei Schiorilor.

UN DRUM CA… VAI DE EL!

Pentru că la noi în oraş totul se desfăşoară într-un cadru eminamente legal, a fost adoptat de curând şi un act normativ privind închiderea temporară a circulaţiei rutiere pe sectorul de drum cuprins între intersecţia din zona Cabana Schiori şi Cota 1400 (DC 134) aparţinând administraţiei publice locale. În raportul de specialitate al acestui act normativ găsim şi puerile justificări pentru montarea barierei şi blocarea drumului Cotei 1400. „Pentru evitarea situaţiilor ce pot periclita circulaţia din cauza fenomenelor naturale (polei, gheaţă, aluncări de teren, zăpadă abundentă) datorită altitudinii la care este situat drumul este afectat de fenomene de viscol, ninsoare abundentă şi alte fenomene meteorologice ce generează blocarea căilor rutiere”. Sunt lucruri de netăgăduit, vorba aceea „iarna nu-i ca vara!” Ciudat însă cum toată această furie a naturii se dezlănţuie din ce în ce mai tare tocmai de când s-a construit telegondola. Drumul Cotei există de zeci de ani şi tot de zeci de ani pe el ninge, se formează polei şi uneori mai cad pietricele (apropo de aluncările de teren). Până să se dea în folosinţă telegondola, oamenii foloseau bine-mersi drumul respectiv şi nu s-a mai întâmplat nimic. Acum, dintr-o dată, justificăm bariera prin asprimea iernii. Şi fiindcă tot a venit vorba de zăpadă şi polei, puterea locală s-a mai gândit la încă o justificare inedită. „Analizând costurile pentru operaţia de deszăpezire şi combaterea poleiului pe acest drum în condiţiile crizei economice actuale, (…) s-a constatat că acestea nu pot fi suportate de bugetul local, depăşind posibilităţile bugetare alocate serviciului de deszăpezire”. Pentru a deszăpezi şi menţine în stare de funcţionare Drumul Cotei nu avem bani. În schimb, putem să dăm aproape 14 miliarde de lei (vechi) pe an pentru spaţii verzi şi panseluţe. Asta ca să nu mai enumerăm şi alte extravaganţe bugetare, că nu are rost… „Zona este predispusă la alunecări de teren, drumul s-a rupt pe o porţiune de circa 12 km, circulaţia îngreunată pe acest tronson de drum poate duce la surpări suplimentare şi periclitarea siguranţei circulaţiei”. Păi, stimaţi edili, tot drumul are 12 km de la un capăt la altul! Înseamnă că s-a rupt de sus până jos? În ceea ce priveşte surpările suplimentare, dacă drumul chiar este în ultimul hal, de ce nu s-ar putea produce şi vara? Blocarea Drumului Cotei mai este justificată şi prin „lipsa locurilor de parcare în zona Cotei 1400 (…) care duce la parcarea vehiculelor pe partea carosabilă a drumului creând ambuteiaje şi blocări în trafic, dar şi poluare”. La Cota 1400 există o parcare cât toate zilele, care uneori se umple. Cei care nu mai au loc şi parchează pe partea carosabilă a drumului pot fi sancţionaţi, pentru a se descuraja fenomenul. Iar figura cu poluarea nu ţine. Hotelul Alpin este unul din principalele atracţii turistice ale Sinaiei încă din perioada interbelică şi până în ziua de astăzi, precum şi celelalte puncte de interes turistic din zonă. Şi cam tot de-atunci autovehiculele circulă pe Drumul Cotei. Dar vara autoturismelor nu le funcţionează eşapamentul? Vara nu poluează? Aşa că, argumentul poluării e cam şubred…

Într-un cuvânt, e limpede că puterea locală ar fi în stare să facă orice ca să vadă telegondola plină şi, iată, recurge la metode care mai de care mai năstruşnice, cum este bariera care blochează Drumul Cotei. Doar, doar turiştii s-or vedea lipsiţi de soluţie şi vor lua telegondola ca să ajungă la Cotă. Ne frământă o întrebare: la ce s-au mai forţat să dea şi o hotărâre de consiliu prin care să justifice folosirea barierei pentru blocarea Drumului Cotei? Puteau să folosească bariera bine mersi, să blocheze drumul când vor, că tot n-ar fi avut nimeni ce să le facă! Doar ei sunt „vătafii“ oraşului şi nu le suflă nimeni în… decizii, nu?

P.S. După cum puteţi observa, stimaţi cititori, în ziua în care am fotografiat bariera ce bloca Drumul Cotei nu căzuse nici fir de zăpadă. Drumul era curat ca-n palmă, nici vorbă de polei sau măcar vreo cât de mică băltoacă. Ce alte argumente ar mai trebui aduse? Justificările puterii locale sunt absolut neavenite, iar singura intenţie este aceea de a mâna turiştii precum oile la strungă către telegondolă, doar, doar o raporta SC Transport Urban câştiguri mai mari. Şi când ne gândim că măsura blocării Drumului Cotei cu bariera e prevăzută să dureze până hăt, în aprilie…

You may also like...

Leave a Reply