Autorităţile locale au decis că anul acesta e necesar să aloce… Bani la greu pentru promovarea turistică!

De puţin timp am intrat într-un an nou! Asta, din punct de vedere administrativ, înseamnă că – sperăm, cât de curând! – vom avea un nou buget local. Experienţa anilor trecuţi ne învaţă însă că nu e cazul să punem nerăbdarea pe primul plan când e vorba de acest subiect. Ba am aşteptat până aproape de termenul limită, ba am avut bugetul alcătuit şi aprobat ultrarapid… Aşa că nu ne rămâne decât să aşteptăm cât se poate de răbdători!

Am constatat – cu oarecare îngrijorare! – că mai marii urbei au o părere ceva mai „deosebită” legat de ceea ce vrea să însemne aia… turism! Dacă Sinaia are parte de turişti în număr ceva mai ridicat de sărbători, asta nu înseamnă mare lucru…

MEREU E LOC ŞI DE MAI BINE!

În cazul în care două zile de Paşte, trei de Crăciun şi alte două de Revelion unităţile de cazare se umplu cât de cât, autorităţile locale pică în extaz şi nu mai au mult până să declare că Sinaia a devenit… Polul Turismului Mondial. Nici mai mult, nici mai puţin! Şi, bineînţeles, e numai şi numai meritul lor! Până şi statisticile cu care se iese „la înaintare” (e doar an electoral!) sunt de-a dreptul… Am avut grad de ocupare chiar de 99 la sută de sărbători! Chiar dacă ar fi adevărat, păcat că mai marii noştri nu au înţeles că anul are în total 365 de zile! Iar în afară de sărbători, prin Sinaia suflă cam tare vântul lipsei de turişti; firesc pentru un loc în care efectiv n-ai ce face şi a ajuns în halul în care a ajuns! Să te încui în cameră şi în restaurant de sărbători, asta înţeleg oare mai marii noştri prin… „turism”? Însă tocmai procentele uluitoare vehiculate de sărbători se pare că i-au determinat pe mai marii noştri să ia „anumite” măsuri, să facă şi mai mult pentru turismul sinăian, doar-doar electoratul se va lămuri cât de mult bine vor ei pentru acest oraş! Dar pentru asta e nevoie de o promovare turistică cu accente mult mai ample! Şi, pe cale de consecinţă, e nevoie de mai mulţi bani de la bugetul local destinaţi acestui scop…

BANI, BANI, CÂT MAI MULŢI BANI…

Aflăm, aşadar, că la alcătuirea bugetului local pentru 2016 se intenţionează alocarea unei sume mult mai consistente decât până acum, pentru a fi destinată unor acţiuni de promovare turistică „feroce”! Asta pentru ca pe viitor să nu mai ai loc să arunci un ac prin Sinaia din cauza puhoiului de turişti ce va să vină! Cât de mare va fi suma alocată, rămâne de văzut! Va fi oare mai mică sau mai mare decât cea pentru panseluţe şi spaţii verzi?, căci acum aceasta a devenit punct de reper, grad de comparaţie… Problema e însă alta! Modul în care puterea locală va înţelege să cheltuie aceşti bani. Căci despre eficienţă, e tare greu de discutat în Sinaia zilelor noastre, indiferent de domeniul de activitate… Singurul centru de informare turistică rămas funcţional, cel ascuns după uluci, la intrarea în parc, este închis tocmai sâmbăta şi duminica, adică exact atunci când vin (dacă vin) turiştii! Pliantele turistice sunt întocmite în pripă, vârful muntelui s-a transformat într-un etern şantier… Preţurile la parcările căutate de turişti s-au triplat, la Cotă nu mai poţi ajunge din cauza drumului blocat cu bariera! Panourile indicatoare – minuscule, aproape ilizibile – îndrumă predilect tot către… telegondolă, de parcă ar fi singurul mijloc de transport pe cablu care ajunge la Cota 1400! În tot acest timp caracatiţa galbenă face eforturi deosebite pentru a alunga din Sinaia turiştii care, chipurile, parchează ilegal… Şi exemplele ar putea continua!

PLECĂM ÎN CĂUTAREA TURIŞTILOR STRĂINI?

Pentru asemenea lucruri trebuie alocaţi mai mulţi bani de la buget? Pentru că aşa se vede, concret, „promovarea turistică” promovată de autorităţile locale! Sau poate e nevoie de mai mulţi bani pentru delegaţii, schimburi de experienţă şi alte asemenea? La un târg de turism din capitală – unde s-a deplasat un regiment de oameni din primărie – ne-am prezentat cu două, trei pliante şi câteva cartoane colorate plus un braţ de lemne de foc drept decor… Mare succes în promovarea turistică! Cât despre deplasările peste hotare, am văzut că au eficienţă maximă, după câţi turişti străini vin în vacanţă la Sinaia… Însă aici ar putea fi o explicaţie pentru nevoia majorării sumelor de la buget destinate promovării turistice şi atragerii de turişti străini! Deplasările peste hotare nu sunt ieftine…

P.S.: Dacă e aşa minunat la Sinaia, de ce preferă „unii” să se ducă să schieze tocmai hăt, în Austria, sau cine mai ştie pe unde?

You may also like...

Leave a Reply