Din categoria: tupeu fără frontiere! Dacă telegondola n-are clienţi, Sinaia moare de foame?

În astfel de cazuri se impune o scurtă aducere aminte a unei aşa-numite justificări din partea puterii locale cu privire la blocarea pe timp de iarnă a drumului care duce la Cota 1400. Nu sunt bani suficienţi pentru deszăpezire! Plus de asta drumul este grav deteriorat! Nici pentru reparaţii de drumuri nu sunt bani? Căci la ultimele alegeri locale ni se spunea că nici mai mult, nici mai puţin de 75 la sută din străzi sunt deja reparate şi se acţionează în continuare în forţă în acest sens! De când cu gondola însă, care trebuie să raporteze încasări record, cine să mai aibă oare interes în repararea acestui atât de important drum, mai ales din punct de vedere turistic? Sunt „anumite interese“ care primează, şi asta „se vede”…

În schimb, atunci când vine vorba de rentabilizarea cu orice chip a telegondolei – chiar cu riscul de a afecta turismul sinăian! – nici un efort, mai ales financiar, nu pare să fie prea mare! Ca mărturie a acestei afirmaţii stă un proiect de hotărâre – adoptat nu cu multă vreme în urmă de aleşii noştri – privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru repararea Drumului Nou al Cotei 1400 – Oraş Sinaia.
„SĂ FACEM TOTUL”… PENTRU TELEGONDOLĂ!

Această arteră rutieră are (mai ales pentru autorităţile locale!) o importanţă „aparte”, aşa cum reiese şi din raportul de specialitate întocmit la adresa respectivului proiect de hotărâre! Aţi ghicit! Drumul e foarte important, pentru că asigură o foarte bună accesibilitate la… Telegondolă! Şoseaua care duce direct la Cota 1400 e un simplu moft, nu-i aşa, stimaţi edili? Poate să mai aştepte câteva… zeci de ani, aşa cum a făcut-o şi până acum! Şi elocvenţa mai marilor urbei nu se opreşte aici! Ni se spune, chiar explicit, de ce repararea (mai bine zis transformarea!) acestui drum este atât necesară cât şi oportună: „Prin realizarea lucrărilor propuse se îmbunătăţeşte starea tehnică a infrastructurii tehnico-edilitare a oraşului; reducerea la strictul necesar a terenului ocupat, a volumelor de lucrări şi de investiţii şi soluţionarea cât mai eficientă din punct de vedere economico-financiar a obiectivului, iar prin lucrările care se propun să se realizeze suprafaţa străzii, partea carosabilă, va deveni impermeabilă şi va corespunde normelor tehnice actuale”. Celălalt drum n-are decât să se surpe definitiv în râpă, că n-avem nevoie de el! Dacă avem telegondolă, toate problemele au luat sfârşit! Plus de asta, după reparaţii, Noul Drum al Cotei 1400 va avea sens unic! De fapt, important e doar ca oamenii să ajungă la telegondolă! După aia…

FIECARE SE DESCURCĂ CUM POATE?

Dar agenţii economici de la Cota 1400 ce să facă în lipsa completă a accesului auto în zonă? Probabil n-au decât să declare faliment… Ce-i pasă puterii locale, atâta timp cât gondola scoate bani la greu? Culmea „dezinvolturii“ însă o constituie următoarea frază, al cărei conţinut sfidează de departe orice închipuire: „Neexecutarea în timp a lucrărilor propuse în prezentul proiect, va conduce la scăderea gradului de activitate a localităţii, atât pentru localnici, turişti, cât şi pentru investitori”. Adică, cu alte cuvinte, tradus pe româneşte, ca să fie pe înţelesul tuturor, dacă telegondola n-are suficienţi clienţi, deci nici suficiente încasări, Sinaia riscă să moară de foame? Metaforic vorbind…

P.S.: Ce ar mai fi de spus, când îţi este dat să auzi o astfel de replică, menită să lase pe oricine perplex (mai ales datorită supradozei de „dezinvoltură“ pe care o conţine)? Poate doar să menţionăm cât îi va costa pe sinăieni această atât de „necesară” lucrare (căci e plătită de la buget, adică din banii lor!). Ei bine, valoarea totală a lucrărilor este (pentru început, conform proiectului) de „doar” 442.500 lei (adică aproape patru miliarde şi jumătate de lei (vechi), mai pe înţeles!). La care se mai adaugă un fleac, TVA-ul…

parcare telegondola iarna

Puterea locală ne dovedeşte clar că ştie să gestioneze cu mare măiestrie diversele situaţii adiacente care, inevitabil, apar alături de luarea unor decizii de anvergură. Dacă tot blochează Drumul Cotei 1400 mânându-i pe turişti către telegondolă, refăcând în acelaşi timp, neted ca-n palmă Noul Drum al Cotei care duce tot la telegondolă, de ce n-ar tripla şi preţurile la parcare în arealul respectiv? Zis şi făcut! Să poată raporta şi SC Transport Urban venituri din ce în ce mai mari! Că doar e înspre binele nostru, al sinăienilor, nu-i aşa?

You may also like...

Leave a Reply