Puterea locală dovedeşte o mare abilitate… Hrănind sinăienii cu „linguriţa” electorală!

Folosirea propagandei electorale mascate – în perioadele fierbinţi „antecampanie!” – nu-i o treabă deloc uşoară! În special atunci când protagoniştii şi-au propus cu tot dinadinsul obţinerea unui maxim de eficienţă de pe urma acestor operaţiuni discrete, dar pline ochi de mesaj subliminal! „Jongleriile” în subconştientul cetăţeanului cu drept de vot cer însă un maxim de profesionalism, altminteri oamenii s-ar putea să-şi dea seama că sunt „îndrumaţi“ (mai mult sau mai puţin!) şi să nu mai răspundă la fel de viguros la stimulii electorali primiţi, indiferent de intensitatea acestora… Nici un politician – mai ales cei din eşalonul superior sinăian – nu şi-ar dori vreun moment ca electorii să-i surprindă dându-şi arama pe faţă! Acest lucru cere o dibăcie aparte şi o strategie bine gândită atunci când începe marea aventură a răspândirii propagandei electorale mascate în perioada dinaintea campaniei „oficiale”. Căci e mult mai dificil (şi cu un crescut risc de ineficienţă!) să-i spui tot ce ai de spus alegătorului în doar 30 de zile, cât durează, conform legii, campania electorală! Plus că în intervalul respectiv trebuie depuse eforturi conjugate pentru desfiinţarea, demolarea declaraţiilor adversarilor politici… Politicienii sinăieni au însă un atu în plus: experienţa acumulată în ceea ce priveşte lămurirea electoratului, în toţi aceşti (prea) mulţi ani de când se află la conducerea Sinaiei, coroborată cu nefericita imaturitate pe care o anumită parte a electoratului o dovedeşte de fiecare dată în cabina de vot… În cazul propagandei electorale mascate (şi premature) strategiile simple se dovedesc cele mai eficiente! Paşi mici, dumicaţi uşor digerabili: câte o reabilitare edilitară colo, câte o facilitate fiscală dincolo, mai un loc de joacă, mai un avantaj pentru taximetrişti… Plus câte un „picant” dressing din admonestări sfioase pentru agenţii economici care nu sunt cuminţi şi încalcă anumite reguli! Acest gen de practici pune şi mai abitir în valoare avantajele propagandei electorale premature şi mascate! Aceasta este aproape imposibil de dovedit ca atare, deşi îşi face simţită prezenţa aproape zilnic în viaţa oraşului, pe măsură ce ne apropiem tot mai mult de momentul electoral pentru alegerile locale din 2016! Aceşti paşi mici ai campaniei electorale mascate dau impresia că politicienii de la conducerea urbei nu-şi laudă realizările urmărind vreun scop anume. Ci, dimpotrivă, au o activitate constantă, au bunul obicei de a trudi fără încetare spre binele celor ce i-au ales în funcţii! Şi, ca un bizar fenomen subsidiar, multă lume uită – înghiţind nada electorală! – că, mereu după alegeri, mai bine de vreo trei ani se stă, aleşii se odihnesc, pregătindu-se din nou pentru „lupta cea mare”… În afară de anii electorali, foaia lucioasă şi frumos colorată, care aduce osanale puterii locale, întră în hibernare. Îi lipseşte astfel pe sinăieni de binefacerile, de avantajele unei prompte informări asupra activităţii neobosite a puterii locale. Dar campaniile electorale mascate şi „avant le lettre” nu se bazează numai pe cuvântul tipărit. Vin însă tare din urmă, să compenseze fluiditatea propagandei, diversele discursuri ale reprezentanţilor clasei politice (care poartă la rândul lor pe figură masca unor laude cu pronunţat iz electoral). Pe câţi sinăieni cu drept de vot îi miră oare un fapt ciudat legat de astfel de luări de cuvânt publice? Aproape fără excepţie – indiferent de tematica manifestării la care sunt rostite! – discursurile politicienilor locali conţin un volum impresionant de informaţii (cu vădită tentă laudativă) la adresa marilor împliniri aduse la bun sfârşit de puterea locală în Sinaia. Unde mai pui că până acum au avut mereu efectul scontat, mai ales asupra acelei categorii de votanţi care – din varii motive – nu-şi pun, măcar o dată la patru ani, anumite întrebări… Din nefericire însă, din cauza unor atitudini superficiale au avut, au şi vor avea de suferit şi alte categorii de oameni, care n-au nici o vină şi nici nu merită aşa ceva!

P.S. Mai rămâne, deci, de ales momentul decisiv al introducerii pe frontul propagandei electorale a pieselor de „artilerie grea”: darea în folosinţă a ultimului bloc social (ce mai contează că trebuia terminat acum OPT ANI şi oamenii au avut cumplit de suferit?), construirea spitalului (la care nu s-a mişcat în ultimii patru ani aproape nimic, deşi s-a promis), refacerea centrului (cu trotuare de pe care sar deja pavelele) şi câte şi mai câte astfel de mari realizări, în folosul exclusiv al sinăienilor şi al propăşirii urbei…

You may also like...

1 Response

  1. oktav says:

    in speranta ca-si vor da seama….fratilor!….nu iese fum fara un pic de foc macar….de data asta fiti cu bagare de seama cand puneti stampila….

Leave a Reply