Au început valurile de avantaje cu tentă electorală pentru sinăieni? Orice măsură populistă, strict în favoarea puterii locale

proiect taxe

Când vine vorba despre taxe şi impozite locale toată lumea, de la mic la mare, ciuleşte cu atenţie urechile. E şi normal să se întâmple aşa, dacă e să ţinem cont şi de faptul că de câţiva ani buni ne zbatem cu toate greutăţile cauzate de cumplita criza economică pe care am fost nevoiţi să o traversăm… De criză economică încă nu am scăpat şi cine ştie când vom vedea, concret, în buzunarele proprii, încheierea acesteia? Deocamdată multă lume se bucură probabil că vremea s-a scurs repede şi, iată, am intrat într-un alt an electoral. Şi nu oricum, ci dublu, în vară având privilegiul să votăm aleşii locali, iar înainte de încheierea anului să fim poftiţi la urne pentru alegerile parlamentare.

În acest context, după cum sună şi titlul acestui material, vom întâlni, fără doar şi poate, destule măsuri populiste luate de conducerea urbei. Acestea sunt uşor de pus în practică, nu-i costă nimic pe „întemeietorii“ lor şi sunt aducătoare de sufragii, în contextul în care mulţi alegători au certa impresie că cineva într-adevăr le vrea binele.

MICI MODIFICĂRI LA TAXE ŞI IMPOZITE

Prin hotărârea Consiliului local nr.146/2015 la sfârşitul anului trecut aleşii locali au stabilit taxele şi impozitele ce vor trebui achitate de sinăieni în 2016. Acum, lucrurile încep să se schimbe pe ici, pe colo. Drept dovadă este şi un nou proiect de hotărâre prezent pe ordinea de zi a ultimei şedinţe. Acest act normativ face referire la modificarea şi completarea HCL 146/2015. Odată cu intrarea în vigoare a acestui act normativ local, nivelul majorărilor de întârziere la plata taxelor şi impozitelor locale va fi de 1 la sută din cuantumul tuturor obligaţiilor fiscale principale, care nu au fost achitate până la termenul prevăzut! Totodată, obligaţiile fiscale vor fi calculate pentru fiecare lună sau fracţiune de lună începând imediat din ziua următoare a termenului de scadenţă, calcularea făcându-se până când va fi încasată toată suma datorată (inclusiv).

BUCUROŞI DE ANULAREA CREANŢELOR?

Cea de-a doua problemă pe care o reglementează noul proiect de hotărâre ce modifică HCL 146/2015 este legată de creanţele fiscale. Mai precis de anularea acestora în condiţiile Legii 207/2015 şi a Codului de procedură fiscală (art.266). Dacă e să ţinem cont de faptul că puţină lume o duce strălucit din punct de vedere financiar, problema anulării creanţelor fiscale restante cu siguranţă sună plăcut la urechea multor persoane. Trebuie de precizat că este vorba de toate acele creanţe fiscale restante care s-au aflat în sold la data de 31.12.2015 pentru fiecare rol nominal unic. Cu o condiţie: să fie mai mici de 40 de lei, dar cumulat pentru toate creanţele fiscale datorate şi neachitate de fiecare debitor – aşa după cum reiese dintr-un referat de specialitate întocmit de Biroul Taxe şi Impozite din primărie.

You may also like...

Leave a Reply