Puterea locală se simte iarăşi… pe „cai mari”? Vorbele meşteşugite versus realitatea din teren!

De-a lungul tuturor acestor ani de când conduc acest oraş politicienii noştri se pare că şi-au dezvoltat un sistem de comunica cu sinăienii (cu drept de vot) ceva mai aparte, cu unele caracteristici specifice! Au reuşit să atingă anumite performanţe de invidiat la acest capitol, asta dacă e să ne ghidăm după numărul de mandate pe care le-au obţinut până în prezent… Fireşte, nu doar comunicarea a determinat votul electoratului, ci şi unele „metode” de persuasiune! 

Acestea au fost diferite de la caz la caz, iar la nevoie chiar adaptate anumitor „cerinţe”, pentru că cel mai important a rămas întotdeauna… rezultatul final. Nu întotdeauna respectivele metode de convingere a celor chemaţi la urne au conţinut doar cu zâmbete, ci, de ce să nu o spunem, chiar şi anumite încrâncenări ce nu prevesteau nimic bun în cazul în care promisiunile erau, să zicem aşa, ignorate!

ADEVĂRUL N-ADUCE MEREU… FERICIREA!

În orice caz, dacă cele două componente de comunicare ale elocvenţei demersurilor electorale nu s-ar fi completat una pe cealaltă, dacă nu s-ar fi transformat rapid într-un simbiont, atunci rezultatele actualei puteri obţinute la urne ar fi fost ceva mai… diferite. Poate Sinaia n-ar mai fi ajuns pentru a treia oară pe marginea prăpastiei! Ne-am înşelat crezând că puternicii oraşului vor păstra tăierea panglicii finalizării modernizării centrului pentru campania electorală, ca să aibă un randament maxim ca momeală pentru electorat. Că doar de asta s-a lucrat atâta, nu-i aşa? O fi puterea locală harnică şi devotată sinăienilor şi oraşului, dar nici să se trezească în 2016 fără un nou mandat, după ce ne-a remodelat centrul (cap-coadă) cu atâtea mari eforturi, nu „cadrează”… Astfel, revenind la ineditul sistem de comunicare cu electoratul pus la punct de iluştrii noştri politicieni, se pare că acesta a început deja să funcţioneze. Dar n-a atins deocamdată capacitatea maximă, lucru pe care probabil că-l va face abia în campanie…

PE CINE VOR SĂ MAI CONVINGĂ ACUM?

Din câte se pare, pentru început, ţinta politicienilor va fi acea categorie a sinăienilor cu drept de vot alcătuită din oameni cu maximă sensibilitate sufletească. Aceştia percep mult mai repede şi mult mai în profunzime anumite mesaje subliminale la care politicienii noştri au devenit de multă vreme specialişti. Ba chiar putem spune că acest tip de mesaje deseori sunt, vorba aceea, „punct ochit, punct lovit“! Până şi o modestă investiţie în valoare de nici o treime din banii pe care îi aruncăm pe panseluţe, devine pentru puterea locală un instrument cât se poate de util pentru sporirea capitalului de imagine, că tot ne apropiem vertiginos de campania electorală. Titlurile spectaculoase, am putea spune chiar extravagante, de multe ori derapează de pe tărâmul realităţii. Dar, ceea ce este important, e să facă priză la electorat.  Pe strada Kusadasi, în vecinătatea ultimului bloc social nedat în folosinţă şi păstrat ca momeală electorală pentru la vară, se află „în curs de amenajare un fel de loc de joacă denumit cu generozitate… parc“. Şi nu orice fel de parc, ci CEL MAI MARE PARC DIN SINAIA! Realitatea este, după cum se vede, umflată cât se poate cu pompa laudelor electorale. Şi ca gogoaşa să fie şi mai înfuriată, noul parc a fost făcut pentru că puterea locală a luat seamă la solicitările sinăienilor. Tot e bine că elevii de la colegiu n-o să mai piardă vremea prin baruri sau cârciumi. Vor avea la îndemână un parc unde să-şi desfăşoare activităţile… extraşcolare.

You may also like...

Leave a Reply