Ce va face Papadopol cu instalaţiile de transport tip telegondolă când va ajunge primar?

Pe măsură ce ne apropiem de scrutinul „localelor“ din vară fabrica de zvonuri din oraş începe să funcţioneze din ce în ce mai eficient, îndreptându-se către capacitatea maximă! Cel mai nou produs al acesteia este zvonul legat de destinul viitor al celor două telegondole din oraşul nostru, după alegeri, în momentul în care fotoliul de primar va fi ocupat de Eduard Costin Papadopol! Este firesc, în atare condiţii, să ne adresăm acestuia punctual cu câteva întrebări, sperăm, bine „ţintite”. Vom asista oare la concesionarea celor două instalaţii de transport pe cablu către societatea comercială Teleferic SA, care are un obiect de activitate similar şi un profit cu semnul „Plus” în faţă? Răspunsul pe care l-am primit de la Eduard Papadopol s-a înscris în linia la care, de altfel, ne aşteptam! Iată ce ne-a declarat: „Nu, nici pe de-parte, instalaţiile vor rămâne în patrimoniul oraşului Sinaia. Voi interveni direct pentru rentabilizarea acestora şi mă voi preocupa direct pentru ca profitul obţinut să fie folosit pentru şi în sprijinul sinăienilor. Sunt sigur că profitul ar putea determina cel puţin o scădere a taxelor locale pe care sinăienii le plătesc şi, în acelaşi timp, vor permite acoperirea costurilor de transport public local pentru toţi cetăţenii oraşului Sinaia indiferent de vârstă. Mai mult decât atât, deoarece aceste instalaţii sunt ale sinăienilor, aceştia vor avea acces gratuit pe tot parcursul anului. Să nu uităm de umilinţele şi situaţia precară a personalului care deserveşte aceste instalaţii: salarii mizere, program de lucru de cel puţin 10 ore în condiţiile în care aceştia sunt pontaţi 8 ore, fără zile libere. Trebuie să le arătăm acestor oameni respectul cuvenit şi să le acordăm toate drepturile care li se cuvin.” Departe de noi intenţia de a pune paie pe focul rumorilor, dar făcând raportul între costul investiţiei pentru construirea şi exploatarea celor două instalaţii de telegondolă, cu siguranţă o intervenţie competentă, luarea unei măsuri fiabile pentru sporirea rentabilităţii acestor instalaţii ar fi singura salvare! Şi iată că, de aici, se desprinde o altă întrebare, considerăm pertinentă! Care este oare, în momentul de faţă, profitul net pe care îl aduce exploatarea celor două instalaţii de transport pe cablu deţinute de SC Transport Urban? Mergând pe firul ideii, mai avem o întrebare legată de acest subiect, pe cât de fierbinte, pe atât de delicat! Care sunt în prezent avantajele reale pe care le oferă oraşului, sinăienilor, existenţa şi funcţionarea telegondolelor? Reamintim că instalaţiile în cauză sunt acum în posesia SC Transport Urban (având ca unic acţionar Consiliul local orăşenesc), iar numai pentru cea din urmă a fost recent contractat de societate un împrumut de opt milioane de euro. „Din nefericire este adevărat. A fost contractat un credit pentru care s-a garantat cu toate veniturile ce se vor încasa la bugetul local în perioada 2014-2024. Cu toate ca primarul avea mandat din partea Consiliului Local să garanteze acest credit în proporţie de maxim 50%, Vlad Oprea a făcut cel mai mare abuz şi a ipotecat tot. Unde au fost consilierii? Nu ştiu, dar cred că i-a adormit pe toţi cu tot felul de poveşti şi promisiuni neonorate”, a opinat legat de acest subiect Eduard Costin Papadopol, viitorul primar al oraşului Sinaia. Lunea, după prânz, (la terminarea reviziei tehnice săptămânale) – când majoritatea oamenilor sunt la muncă – sinăienii au gratuitate pe acest mijloc de transport… Trecând peste acest major „avantaj”, e cazul să căutăm răspunsul la o altă întrebare: indiferent sub oblăduirea cui s-ar afla telegondolele, pot fi acestea într-adevăr rentabile astfel încât să-şi justifice existenţa, să merite investiţia uriaşă, împrumutul mare în valută făcut pe un termen îndelungat! Ce nevoie poate avea un primar lipsit de „pasiunea proiectelor megalomanice” de astfel de instalaţii de transport pe cablu? Ce beneficii concrete au sinăienii? Dar oraşul? „Ce-i făcut e bun făcut şi trebuie să le luăm ca atare. Ceea ce lipseşte însă este acel „Master Plan”, acea gândire pe termen lung; şi nu a primarului, ci a specialiştilor şi consultanţilor. Nu am inventat noi roata! Trebuie doar să aplicăm ceea ce alţii au testat ani de zile şi s-a dovedit a fi un succes. Eu nu mai vreau experimente, vreau să pun în practică experienţa altora, să folosesc expertiza lor. Şi poate cel mai important lucru care lipseşte este părerea sinăienilor. Dacă le-am arăta puţin respect şi le-am cere părerea despre cum văd ei viitorul oraşului Sinaia aţi fi surprinşi. Am vorbit cu mulţi dintre ei şi vă asigur că viziunea şi priorităţile lor sunt calea spre prosperitate şi bunăstare. Vreau părerea lor, a sinăienilor!”, a precizat în final viitorul edil-şef al oraşului, Eduard Costin Papadopol.

You may also like...

Leave a Reply