COMARNIC: Continuă refacerea drumurilor din cartierele Comarnicului. Şi nu numai!…

Motto: „Nu există avere mai bună decât mintea“! Proverb arab

DSCN3611  DSCN3679  DSCN3667  DSCN3622

Acum când ne bat în poartă „colindătorii“ pentru a obţine scaunul de primar şi de consilieri locali, cum spuneam şi în ediţia trecută a publicaţiei noastre, trebuie să avem puterea să-i privim cu atenţie, până-n străfundurile fiinţei lor, să le vedem ce le poate pielea şi să-i „ghicim“ înainte de a da peste „căldurica“ atât de ademenitoare a puterii. E cazul să ne dăm seama că oraşul nostru merită un alt statut, de staţiune turistică, cum era altădată. Trebuie să fim pretenţioşi cu ei pentru ca oraşul Comarnic să se poată ridica treptat, dar ferm, la nivelul de urbe occidentală! Acest lucru îl afirma cu tărie zilele trecute, un cetăţean din cartierul Ghioşeşti: „Suntem şi noi în UE şi trebuie să fim civilizaţi!“. Da! Aşa e normal să gândim în aceste zile, când ne aşteaptă un examen greu de trecut: alegerea primarului şi a consilierilor locali. E momentul să ne ridicăm şi noi la nivelul unei mentalităţi dătătoare de speranţă, atât pentru noi, cât mai ales pentru generaţiile viitoare. Asta pentru că, să fim bine înţeleşi, nu-i uşor să aşezăm căruţa din faţa cailor, în spatele lor, acolo unde, de fapt, îi este locul. A nu ştim câta oară zicem că normalitatea pe care o dorim astăzi! Depinde numai şi numai de noi, cei ce vom vota, dacă vom putea distinge patima nebună a unor candidaţi după putere şi interese meschine, care nu se gândesc nici o clipă la nevoile urbei.
***
Cerinţele de modernizare ale oraşului Comarnic (uitaţi-vă cum arată centrul lui!) presupun în continuare asfaltarea sau betonarea anumitor căi rutiere importante din cartiere, aşa după cum scrie la carte. Toţi cetăţenii doresc ca drumul din faţa casei lor să fie amenajat la standarde europene. E firesc ca omul să gândească în felul acesta, dar, în acelaşi timp, trebuie să fie conştient că asemenea fapte nu se pot face deodată, pe tot cuprinsul Comarnicului. Pentru lucrul acesta este necesar un program de etapizare pe mulţi ani de aici încolo, bine înfipt în cuie. Să ne gândim că acesta nu este posibil fără să avem un primar într-adevăr gospodar şi un Consiliu local pe măsură care să gândească în perspectivă înfăptuirea acestui deziderat. Acesta ar putea săl ţină bine în chingi pe edilul şef, care aşteaptă din patru în patru ani girul cetăţenilor comărniceni pentru a le moderniza oraşul, pentru a le satisface acestora fireasca nevoie pentru un trai mai bun. Dialogul acesta pe care administraţia locală şi „parlamentul“ investit de noi prin vot, e absolut necesar să se întâmple! Şi, repetăm, asta depinde numai şi numai de noi. Altminteri vom juca bătuta pe loc şi ne vom limita înjurând pe toate drumurile cât de greu o ducem, fără să fie luată o decizie concretă. Deci, ochii mari ai minţii trebuie să fie bine deschişi în ziua când ne vom hotărî singuri soarta…
***
Şi cum „vorba multă e sărăcia omului“, să trecem în revistă câteva lucrări concrete înfăptuite zilele acestea de către primărie conform programelor aprobate în şedinţele de consiliu local privite şi prin prisma cetăţenilor. Astfel, „Asfaltarea tronsonului de drum din cartierul Ghioşeşti, de la „Pod-Geo“ – Oancea Biserică“ şi „Aleea înspre cimitir“ – executate în cadrul contractului de „Lucrări de refacere sistem rutier“, încheiat cu SC Cast SRL Băneşti, în grosime medie de 5 cm, a fost dusă la bun sfârşit, rămânând ca recepţia lucrărilor să se facă în câteva zile. Finanţarea acestei lucrări a fost asigurată exclusiv din bugetul local, în afara Proiectului cu finanţare europeană. Urmează ca lucrările de modernizare a drumurilor să continue pe baza contractelor încheiate până acum, iar costul acestora să se facă în limita fondurilor ce pot fi alocate din bugetul local până la clarificarea situaţiei banilor alocaţi din fonduri europene, inclusiv „Centrul de afaceri“. Specificăm că aceste lucrări au fost întârziate din cauza proiectului de canalizare, care se derulează pe aceleaşi amplasamente şi în acelaşi timp“: aceste date ne-au fost furnizate de un reprezentant al compartamentelor de specialitate din cadrul Primăriei ce a dorit să-şi păstreze anonimatul. (Dar o întrebare rămâne „înfiptă“ ca un pumnal în sufletul comărniceanului: „De ce s-a produs o „încălecare“ de lucrări în felul acesta“? Să fi fost „gândită“ o asemenea situaţie, neţinându-se seama de realitate? Sau tocmai a fost astfel „dirijată“ pentru a profita din plin Mircea Cosma – preşedintele Consiliului Judeţean Prahova şi ing. Iulian Herţeanu – cumnatul fostului prim-ministru Victor Viorel Ponta, care cu firma sa, câştigătoare a licitaţiei lucrărilor de canalizare Grossman Engineering SA în asociaţie cu SC Euroconstruct Trading 98 SRL, dibuiţi cu matrapazlâcuri de către DNA? Nu era cumva mai normal, fără a se cheltui atâţia bani publici, ca întâi să se monteze tubul de canalizare, apa potabilă şi conducta de gaz şi apoi să se betoneze sau să se asfalteze drumurile comunale? De ce s-au produs asemenea „decalaje“, care în nici un caz nu se întâmplă în celelalte ţări europene? Punem în oglindă mereu faptele pentru a demonstra cât mai clar crunta realitate!
Iată câteva impresii despre aceste lucrări edilitare:
Bârsan Constantin, dascălul bisericii din Ghioşeşti, nr.371C: „Asfaltarea drumului prina ceste cartier este bine făcută. Dar mergeţi şi vedeţi ce s-a întâmplat şi pe strada Ghioşeştii de Sud – Piaţă“. (Promitem că o vom face cu altă ocazie!)

Moacă Ion, Ghioşeşti nr.272: „Acum drumul arată foarte bine faţă de cum era. Sunt foarte mulţumit! Un lucru bun este şi pentru că din grădina noastră, cândva, s-a creat aleea Cimitirului care astăzi s-a asfaltat cum trebuie, cu pantă de scurgere a apelor pluviale. Este cea mai mare dorinţă a mea pe care mi-a făcut-o Primăria, astăzi, când am 88 de ani“. (Să nu uităm că datorită manoperei făcută pe gratis de acest meseriaş priceput s-au amenajat şi unele spaţii şi cabinete medicale din Dispensarul „Gheorghe Valentin Bibescu“).

Oancea Ion, Ghioşeşti, nr.299: „Îmi pare bine că s-a asfaltat acest drum care a fost distrus de cei de la canalizare“.

Bunghez Ion, Ghioşeşti, nr.270: „Drumul de cum arată acum – asfaltat – este foarte bun, dar se putea continua până la Purcaru – sus. Dar poate nu mai au fonduri în vistieria primăriei. Am o propunere: deoarece drumul este asfaltat, să se facă o restricţie a circulaţiei datorită faptului că se plimbă acum copiii pe biciclete şi nu este o regulă. Se pot întâmpla accidente destul de grave. Doamne fereşte!“

Grama Ion, Ghioşeşti, nr.300 (Ne cunoaştem demult. Caracter puternic, şi-a construit casa singur: de la fundaţie până pe coamă. Mai schimbăm câte o vorbă, ne spunem păsurile, picând amândoi de acord că acum căruţa nu are osiile deloc unse…) Despre ce s-a făcut pe drum e de părere că: „Lucrările de asfaltare a drumului – de la pod până la biserică – arată bine. Dar ţin să precizez că ea trebuia proiectată de la început cu rigole, şanţuri, podişti de trecere. Altminteri, în scurtă vreme, apele pluviale vor măcina asfaltul turnat acum, suprafaţa carosabilă deteriorându-se cu fiecare zi ce trece“.
***
A fost şi săptămâna când s-a continuat turnarea de betoane pe unele tronsoane de drum din cartierul Poiana, prinse în „Antemăsurătoare betonări 2016, nr.4246/20 aprilie a.c. şi aprobate prin Lista de investiţii ce a căpătat girul Hotărârii Consiliului local nr.11/4.02.a.c. Astfel s-au turnat 900 metri pătraţi „Zona Magazin Poiana Colţi – intersecţie Makkai – intersecţie Magazin Şartică, beton existent“ din care „600 metri pătraţi cu declivitate accentuată, intersecţie de utilitate publică. Acces important spre zona Valea Saarului“. Iată ce ne spune Drăcea Gabriel, Poiana, nr.258, despre această lucrare: „Betonarea abia s-a făcut, cu toate că era aşteptată de ani de zile. Dar ştiţi cum zice românul: <<niciodată nu e prea târziu>>. Bine e că s-a rezolvat acum. Ar trebui, când mai sunt posibilităţi financiare, ca primăria să ne scoată cu totul din noroi turnând beton până la capăt, adică până la Şerbulea Cătălin. Şi să nu se uite că rigola de la „Baronică“ e vai şi amar de ea!“

Drăcea Ion, Poiana, nr.224: „S-a betonat un tronson de drum şi pe Valea Saarului, ceea ce e de salutat. Ar trebui să se continue betonarea până la Şerbulea Cătălin, iar strada pe care stau, cea cu traverse, e în pantă rău de tot şi ar trebui şi ea betonată, aşa cum s-a întâmplat pe „Cărbunariţa“, în Ghioşeşti“.

***
A urmat apoi să se betoneze, tot în cartierul Poiana, zona „Intersecţie principal – Şerbulea Poiana 200 – Valea Saarului“ cei 240 metri pătraţi, într-o pantă foarte accentuată a drumului public. Importantă este şi nota din subsolul Antemăsurătorii, care menţionează: „Tronsoanele de străzi propuse pentru betonare au declivităţi extrem de accentuate, modernizarea lor facilitând accesul pe străzi importante sau pentru grupuri mari de gospodării. Pe străzile respective infrastructura (apă, canalizare, gaz) este modernizată“. Lucrările de betonare a carosabilului unor porţiuni de drum au fost contractate tot cu „firma“ Petro Construct Ploieşti, cea care şi anul trecut a executat asemenea lucrări pe străzile din cartierele Comarnicului.  Iată părerile unor oameni din zonă:
Şerbulea Ion, Poiana nr.215: „Este bine că s-a betonat această porţiune de drum comunal, dar necesită urgent să se facă rigole pentru scurgerea apelor pluviale. Dacă nu se întâmplă acest lucru, se deteriorează betonul turnat şi e păcat că s-au cheltuit nişte bani publici ce se vor duce pe … Valea Saarului. Mai menţionez că trebuia înlocuită conducta veche de apă potabilă pe toată această stradă“. (Apropo, să-i fi scăpat lucrul acesta celui care a întocmit nota din subsolul listei de betonări şi menţionată mai sus?)

Şerbulea Elena, Poiana, nr.215: „Mie îmi convine ce s-a făcut, ca şi celorlalţi cetăţeni din zonă, pentru că accesul în drumul principal era foarte îngreunat. Carosabilul străzii, datorită ploilor, până la turnarea betonului, era aproape impracticabil. Este însă necesară montarea unui tub care să preia apele de pe canal şi să se continue betonarea drumului până în punctul Mierliţă, unde deja s-au efectuat asemenea lucrări“.

***

Concluziile se desprind de la sine: să ne dăm jos ochelarii de cal şi să privim realitatea „ţepoasă“, amară, care ne înconjoară, convinşi fiind că o putem transforma numai unindu-ne, umăr lângă umăr, spre un făgaş al normalităţii societăţii româneşti „care să nu-şi mai pună poalele în cap aşteptând Occidentul ca să rodească“, cum zicea zilele trecute un distins istoric.

You may also like...

Leave a Reply