Din nou… victorie! Prima şedinţă a Consiliului local după alegerile „victorioase“ din iunie!

Inedita „geneză“ a proiectelor de hotărâre: primarul suspendat iniţiază, vicele semnează!

Deşi deocamdată ne aflăm în stand-by în ceea ce priveşte capacitatea legală a edilului şef de a-şi exercita funcţia – aşteptare care s-a mai prelungit de curând cu încă un interval de două luni! – executivul local a fost nevoit să-şi reia activitatea şi să trudească spre binele edilitar al oraşului şi al sinăienilor. Astfel, în după-amiaza zilei de vineri, 29 august a.c., Consiliul local s-a întrunit la sediul primăriei în cadrul unei şedinţe ordinare, prima după alegerile locale care au avut loc în luna iunie. Din câte am aflat, nu neapărat grija pentru problemele urbei şi rezolvarea promptă a acestora i-a împins la treabă pe membrii executivului local, ci faptul că legea prevede limitarea intervalului de timp care se poate scurge între două şedinţe ale Consiliului local. Altminteri era chiar greu de crezut că cineva ar fi avut îndrăzneala să conceapă măcar desfăşurarea unei astfel de şedinţe fără prezenţa şi implicarea… „lui“, aşa cum ne-am obişnuit de atâta amar de vreme!

UNUL INIŢIAZĂ, CELĂLALT SEMNEAZĂ!

În acest context este curioasă chiar şi formularea din antetul convocărilor la şedinţă făcute membrilor consiliului: „În baza dispoziţiei nr. 218/22.07.2016 emisă de Primarul…“ Păi, primarul nu cumva este suspendat şi nu-şi mai poate exercita funcţia până când DNA-ul decide ce şi cum? Mai are acum dreptul să emită dispoziţii? Sau, poate, din inerţie, antetul convocărilor a rămas acelaşi… Mai marii urbei dovedesc acum că viaţa merge înainte cu sau fără DNA şi ale ei decizii finale! Primarul suspendat, reales şi reinvestit, stă deocamdată „pe tuşă“ din punct de vedere strict tehnic – al exercitării funcţiei!
Asta nu-l impiedică însă să facă un lucru la care se pricepe de minune, anume să iniţieze proiecte de hotărâre privind cele mai importante, cât şi cele mai diverse probleme care trebuie rezolvate prin Sinaia în plan edilitar-administrativ! Căci ordinea de zi musteşte – literalmente – de astfel de proiecte de hotărâre iniţiate de întâi-stătătorul suspendat al urbei! Am aflat însă cum merge treaba… Primarul suspendat iniţiază proiectele, iar vicele, care-i ţine locul ca interimar, face la rândul lui ceea ce ştie mai bine: semnează documentele respective încropi… pardon, întocmite de edilul şef! Vicele oricum e deja faimos pentru acest neasemuit dar pe care îl are, anume acela de a semna – fără comentarii inutile! – hârtiile puse de şefi sub nas în diverse situaţii mai delicate… Delicată e şi întrebarea următoare. În momentul de faţă primarul suspendat din funcţie nu are voie să ia legătura cu consilierii locali! Cum a elaborat oare toate aceste proiecte de hotărâre, dacă nu s-a consultat cu absolut nimeni? Toate aceste proiecte de hotărâre sunt exclusiv manifestările „lui“ unilaterale de voinţă? Dacă aşa stau lucrurile, atunci înseamnă că am atins grinda de sus a… „democraţiei“! Ne-am obişnuit ca la şedinţele de consiliu să nu existe nici un fel de poticniri, de sincope şi totul să meargă din punct de vedere al votului ca pe roate. De data aceasta însă, poate şi datorită conjuncturii mai speciale, lucrurile nu au stat chiar aşa. Trei dintre proiectele de hotărâre incluse pe ordinea de zi au fost restrase de la dezbateri şi aprobare, motivându-se faptul că nu sunt complete şi bine cizelate şi că este necesar să se mai lucreze asupra lor pentru ca reglementările pe care le au în vedere să fie într-adevăr de folos urbei şi cetăţenilor. Este vorba despre un proiect referitor la strămutarea arhivei spitalului orăşenesc în imobilul de pe strada Cuza Vodă rămas liber după mutarea sediului ambulanţei, despre modificarea regulamentului târgurilor de comerţ stradal şi unul legat de închirierea către o societate particulară a unui teren. În rest, totul a decurs normal. Nu putem să nu remarcăm cu toate acestea slaba implicare a unei anumite părţi a ceea ce ne place să denumim opoziţie locală. Ordinea de zi a acestei prime şedinţe a noului Consiliu local sinăian a fost, din punct de vedere al volumului documentelor supuse spre aprobare, destul de consistentă. În plus, constatăm şi diversitatea gamei de probleme abordate începând cu cele financiare legate de cheltuirea banului public, trecând prin chestiunile imobiliare atât de atent monitorizate de mai marii urbei şi terminând cu diverse alte lucruri referitoare la lucruri care aveau nevoie stringent de rezolvare. Dar despre aceste subiecte puteţi citi pe larg în paginile publicaţiei noastre.

You may also like...

Leave a Reply