Fragila linie de demarcaţie dintre un turist civilizat şi caracatiţe

Să nu vă mire stimaţi cititori faptul că folosim iminenta apropiere a sezonului de iarnă în materialele noastre de presă. Nu putem însă evita acest subiect pentru că este o certitudine şi, mai mult decât atât, suferim văzând că în ultimii ani din ce în ce mai mulţi turişti preferă alte destinaţii apropiate foarte tare de noi ca locaţie pentru practicarea sporturilor de iarnă şi pentru petrecerea sărbătorilor din această perioadă a cumpenei dintre ani. Cum să nu te doară, sinăian fiind, văzând că trenurile se golesc în alte staţiuni de pe Valea Superioară a Prahovei, iar Sinaia, care ar trebui să fie un simbol etern a tot ceea ce înseamnă munte, sărbători de iarnă, sporturi ale sezonului alb ş.a.m.d., intră într-un con de umbră, nemaifiind în „lumina reflectoarelor” ca o staţiune montană de elită aşa cum ar merita.

Nu-i putem lăsa pe turişti… de capul lor!

Nu-i vorba, la acest „succes” enorm de care ne bcuurăm contribuie din plin actuala putere locală prin modul în care înţelege să gestioneze situaţia. Trăim într-o realitate… incoerentă! Ne confruntăm cu lucruri incompatibile cu ceea ce am putea denumi o staţiune montană atrăgătoare pentru turişti, ca să nu-i spunem de nivel naţional sau internaţional. Deşi asta am merita. Pentru că Sinaia, orice s-ar întâmpla, rămâne Sinaia! Să argumentăm un pic aceste mâhniri care ne apasă greu atât pe suflet, cât şi din punct de vedere economic, pentru că turismul nu înseamnă bani azvârliţi cu „direcţie precisă” anumitor societăţi care ulterior vor avea ocazia să raporteze profituri fabuloase. Turism înseamnă să atragem cu adevărat oameni care vin şi îşi cheltuie aici banii din plăcere, putând schia, putându-se distra după ce pârtiile s-au închis şi povestind ce frumos a fost la Sinaia. (Citiţi în ediţia tipărită)

You may also like...

Leave a Reply