Operatorii de caracatiţe s-au întrecut pe sine la izgonit turiştii din Sinaia şi în acest sfârşit de an

Nu cu mult timp în urmă ne puneam o firească întrebare legată de activitatea operatorilor de caracatiţe din oraşul nostru. Iată, după cum se vede, aceştia nu s-au lăsat deloc pe tânjeală. Putem spune, ba, dimpotrivă. Şi-au făcut datoria cu prisosinţă şi de-a lungul sărbătorilor de iarnă din acest an.

INSTALAŢIILE DE SUPRAVEGHERE VIDEO, O COMOARĂ PENTRU BUGETUL LOCAL

Ca o dovadă a celor afirmate ilustrăm scurta noastră intervenţie de presă cu o fotografie realizată într-unul din locurile predilecte în care acţionează operatorii de caracatiţe, şi anume partea din amonte a străzii Aosta, în imediata apropiere a intersecţiei pe care acest important drum sinăian o are cu bulevardul Carol I. Din informaţiile noastre activitatea serviciului din cadrul primăriei care supraveghează camerele de luat vederi instalate în diverse puncte din oraş este pusă în slujba operatorilor de caracatiţe. Există locuri şi intersecţii predilecte din câte ne dăm seama unde intervenţia celor ce blochează roţile autoturismelor – în primul rând ale turiştilor care pe moment nu-şi dau seama că toată treaba e declarată ilegală de instanţele de judecată – este cât se poate de promptă. Cineva informează că X sau Y a parcat maşina într-un anume loc aşa-zis interzis. În acest mod simplu puterea locală îşi aduce o contribuţie aparte la promovarea turismului sinăian. Oare cine îşi mai doreşte să revină într-un oraş în care fie că şi-a lăsat maşina parcată doar pentru 5 minute ca să-şi cumpere un pachet de ţigări, se trezeşte că trebuie să bage mâna în buzunar după un milion de lei (vechi), căci aşa vor autorităţile locale? Evident că după o păţanie de genul acesta ziua turistului respectiv este iremediabil stricată. Dar se pare că puternicii oraşului ştiu mai bine ce trebuie să facă. Oricât am interveni asupra acestui subiect şi oricât de ample ar fi accentele pe care am îndrăzni să le punem parcă totul este absolut inutil. Atunci când puterea locală îşi propune ceva nimeni nu-i mai poate scoate ideea din cap. La fel de inutile sunt şi contra exemplele. Facem această afirmaţie pentru că în toate celelalte localităţi – staţiune de pe Valea Superioară a Prahovei nu există un serviciu specializat în blocarea roţilor autoturismelor parcate aşa-zis ilegal. În concluzie nimeni nu are de gând să-şi gonească potenţialii turişti care le calcă pragul şi în urma vizitei localitatea şi cetăţenii nu au decât de profitat. Însă, după cum spuneam, noi trebuie să fim mai speciali. La noi, în Sinaia, întâlnim cât se poate de des cuvântul turism. Întâlnim şi mai des sintagma „promovarea unui turism de calitate“. Însă, din nefericire, totul se rezumă la vorbe lipsite de un înţeles, de un temei real. La demagogie nu ne întrece nimeni! Dar atunci când se pune problema să dovedim că ne cunoaştem într-adevăr interesul ratăm de fiecare dată momentul. Exemplul caracatiţelor galbene este de la sine grăitor. Deja ne este greu să credem că după atâtea intervenţii de care suntem siguri că autorităţile locale au luat notă, ceva s-ar mai putea schimba. Însă speranţa moare ultima.

În momentul de faţă autorităţile statului au elaborat şi promulgat deja o reglementare legală referitoare la posibilitatea autorităţilor locale de sancţionare a şoferilor care parchează neregulamentar şi de ridicare a autovehiculelor în cauză. Din câte am aflat însă noua prevedere legală nu este încă publicată în Monitorul Oficial. Deci, cu alte cuvinte, nu a devenit încă operaţională. Nu poate fi pusă în practică. Nu se ştie cu precizie nici data la care aceasta va intra definitiv în vigoare mai ales că, deocamdată, pe cuprinsul ţării autorităţile locale nici nu dispun de baza materială necesară pentru ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar. După cum se ştie figura cu blocarea roţilor care se aplică la Sinaia a fost declarată ilegală de instanţele de judecată. Şi dacă ne gândim bine nu e nici măcar o măsură eficientă pentru descongestionarea traficului obturat de autovehiculele parcate alandala pentru că maşinile nu sunt ridicate, ci rămân pe loc până când şoferul binevoieşte să îi cheamă pe operatorii de caracatiţe şi să achite amenda pentru a putea elibera zona respectivă. Oricum, voci autorizate din cadrul Inspectorului General al Poliţiei Române (IGPR) afirmă că activitatea de sancţionare a celor care parchează ilegal trebuie făcută exclusiv în zonele foarte aglomerate, acolo unde există probleme mari. Ca o măsură suplimentară trebuie să se ţină cont că există „Oprire“ şi „Staţionare“ şi nu să se treacă brusc la măsuri extreme.

You may also like...

Leave a Reply