Un adevăr supărător?

Ori de câte ori se vorbește despre sume mai de bani, mai ales atunci când este implicat bugetul local, noi devenim foarte atenți. La penultima ședință a Consiliului local Sinaia, s-a discutat despre restituirea unei sume mari de bani , vreo 900.000 de lei către Transport Urban Sinaia. Pentru a nu fi acuzați iar de PSD-ul local că mințim și dezinformăm populația, am așteptat să intrăm în posesia procesului verbal al ședinței respective (a durat extrem de mult, după părerea noastră), astfel încât să clarificăm exact problema… În pricipal a vorbit Vlad Oprea, care a făcut, după părerea noastră, niște afirmații destul de interesante… Reproducem integra pasajul care se referă la acel punct de pe ordinea de zi, așa cum apare el în procesul verbal fără nici un fel de intervenție din partea noastră, NICI MĂCAR VREO CORECTURĂ!

Se trece la punctul 3 de pe ordinea de zi – Proiect de hotarare privind participarea la capitalul social al unor societati din subordinea Consiliului Local Sinaia. Presedintele de sedinta ii da cuvantul dl. primar Vlad Oprea, care mentioneaza ca este vorba de restituirea sumei de 1.000.000 lei ce a reprezentat majorarea capitalului social la SC Sinaia Forever SRL si repartizarea lor catre, SC Transport Urban Sinaia SRL – 900.000 lei si 100.000 lei inapoi catre, SC Sinaia Forever SRL, pentru majorarea capitalului social. Este vorba de suma care a fost data anul trecut si nu s-a finalizat majorarea de capital social deoarece SC Transport Urban Sinaia SRL, nu a reusit sa suporte cofinantarea de 5%.  Suma a fost alocata, in primul rand pentru achizitionarea de utilaj necesare serviciului de salubrizare, prin adresa primita de la ANRSC, ni se transmite ca, nu avem voie sa atribuim in mod direct, catre o societate a consiliului, serviciul de salubrizare, trebuie sa il scoatem la licitatie.
De aceea acesti bani nu mai sunt necesari sa fie la SC Sinaia Forever SRL, dl. primar doreste ca acestia sa fie dati catre, SC Transport Urban Sinaia SRL, pentru ca acolo in prezent, pe tot anul 2017, avem de achitat investitia Telegondola 2, lucrari executate dar si rate la banca, suma de 7,2 milioane lei. Telegondola ori cati bani ar produce nu are de unde sa scoata aceasta suma. Ea nu a produs, pentru ca nu a functionat, a fost un sezon foarte prost, ratat. Dl. primar Vlad Oprea mai informeaza consiliul ca, Gondola la licitatie a costat 12 milioane de euro. Prin reducerea unor lucrari care nu s-au facut si prin reducerea TVA-lui, s-a reusit ca aceasta sa fie scoasa la 9,3 – 9,5 milioane euro, atat s-a platit. Creditul care a fost luat pentru achitare, a fost de 8 milioane de euro, diferenta trebuie platita de consiliu. Nu s-a putut lua un credit mai mare, deoarece Primaria nu a putut garanta decat 50%, deci 4 milioane de euro iar societatea nu a putut lua mai mult de 4 milioane euro, garantie proprie.  Lucrarile s-au terminat de anul trecut si nu au fost achitate, Gondola de jos functioneaza de aproape o saptamana, a avut probleme la partea electronica, destul de sofisticata, au venit cei de la Doppelmayr, au reparat-o si acum merge perfect, nu a fost nevoie a schimba altceva.
Preşedintele de şedinţă intreaba daca mai sunt si alte intrebari ? Deoarece nu mai sunt intrebari in legatura cu acest proiect, supune la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată de iniţiator, care este votată cu 9 voturi “pentru“ si 6 “abtineri“ (s-au abtinut: dl. cons. Iosifescu Nicolae, dl. cons. Vasile Gheorghe, dl. cons. Milos Calin, dl. cons. Dimache Alin, dl. cons. Niche Alin si d-ra. cons. Poponete Valentina).

You may also like...

Leave a Reply