Lauda de sine … miroase!

Pe pagina de internet a Primăriei Sinaia (www.primaria-sinaia.ro) citim, cu o reală plăcere, am putea spune, biografia actualului primar al orașului nostru. Nu vrem să ne gândim că site-ul este plătit și întreținut din banii noștri și că scopul lui nu ar trebui să fie unul de ridicare de ode… Ne-ar strica farmecul lecturii….
Din această scurtă, dar intensă biografie, aflăm că ”cele mai mari satisfactii le-a obtinut in calitatea sa de primar al orasului Sinaia. Anii dedicati serviciului public, incepand cu 2004 si pana in prezent, s-au bazat pe credinta sa neclintita in capacitatea de a uni oamenii in jurul valorilor sociale si umane importante, care sa le aduca dezvoltare, echilibru spiritual şi forţa de a trece peste timp. Inzestrat cu puternic simt critic, atent la cele mai mici detalii, bun conducator, si-a creat o echipa solida cu care a reusit sa puna in practica o serie de proiecte deosebit de valoroase pentru Sinaia, care au vizat o strategie realista si durabila de dezvoltare a orasului in toate domeniile vietii economice, sociale si culturale. Telegondola din Sinaia precum si extinderea domeniului schiabil, masurile de reabilitare si modernizare a zonei centrale a orasului sunt doar cateva dintre proiectele ample pe care Vlad Oprea le-a initiat. Indragostit de aer curat si natura, printre pasiunile sale se numara arta, sportul, schiul alpin in special, concursurile de raliu de viteza in coasta si VTM si calatoriile.” Nu comentăm stilul și conținutul materialului… dar parcă prea seamănă cu ceva cu care nu mai suntem obișnuiți de ceva vreme, cu excepția campaniilor electorale. Dar acum nu este campanie, ce e cu laudele astea? Haideți să ne imaginăm împreună următoarea situație: să presupunem că pe site-ul unui hotel din Sinaia ar apărea, la capitolul CONDUCERE, laude peste laude la adresa patronului… Este evident că nimic, dar absolut nimic, nu apare pe site-ul primăriei fără să fie vizat de Marele Șef, direct sau prin intermediari… La fel, pe site-ul hotelului, nimic nu ar putea apărea fără acordul patronului… Credeți că patronul respectiv ar fi de acord cu apariția acelor laude? Noi suntem siguri că nu, ar fi penibil și ridicol… Și site-ul hotelului este plătit din bani privați, site-ul primăriei din bani publici… Lauda de sine, confor WIKIPEDIA, este considerată o formă a aroganţei, iar efectul este contrar efectului scontat, degradând pe cel în cauză. Goethe spunea: „Man sagt: eitles Eigenlob stinket; das mag sein. Was aber fremder und ungerechter Tadel für einen Geruch habe, dafür hat das Publikum keine Nase” (Se spune că lauda de sine pute, posibil. Dar publicul n-are nasul pentru a mirosi critica nedreaptă).

You may also like...

Leave a Reply