Balcanismul românesc şi (neo)civilizaţia europeană?

Un articol de Doru Cernescu

ZIAR DE SINAIA este un ”spaţiu” de exprimare liberă, iar răspunderea pentru cele afirmate revine exclusiv autorilor în cauză. Redacţia şi colaboratorii nu îşi asumă responsabilităţi pentru punctele de vedere formulate de alţi contributori.     

Da, acestea sunt „valori” ce ne caracterizează pe toţi, chiar dacă într-un grad mai mare ori mai mic şi doar cine nu vrea să le vadă nu le vede. Dar să exemplific. Aşa cum am constatat personal, noi ne înrudim, ba aş spune că tindem să românizăm Spania pe multiple direcţii, şi aceasta se datorează nu doar unor factori conjuncturali, ci şi acelora, mai speciali, ce ne apropie, respectiv limba, latinismul, toleranţa la tot şi toate, obiceiurile şi „apucăturile”. Da, că de la an la an în loc să ne adaptăm noi după ei, fenomenul se produce invers, ajungând slăvita Spanie să fie aprope la fel de insalubră ca România. Pe unde mergi şi pe unde te uiţi amprenta neocivilizaţiei este evidentă, fapt „îmbucurător şi încurajator”, chiar dacă nu ni se datorează în totalitate, cel puţin acum – ca în perioada conchistadorilor – aici sau, mai exact spus, acolo, se vântură şi amestecă nenumărate naţii. Totuşi (din spusele altora) se pare că şi Franţa, ba chiar şi sobra Germanie tinde să se românizeze şi tomberonizeze nemaivorbind de Italia care, oricum e din acelaşi aluat cu noi ca soră mai mare. Ştiu, s-ar impune să reintrăm în normalitate, cu atât mai mult cu cât la un moment dat părea că mergem pe direcţia bună (şi mă refer aici nu doar la România, ci şi la Europa), de aceea propun să se instituie un premiu de excelenţă pentru cea mai civilizată (aşadar nu numai pentru cea mai curată ţară). Că nici nouă, sinăienilor, nu ne-ar strica acest titlu de nobleţe, chiar dacă, e drept, mai e mult până departe. Totodată propun să se desfiinţeze taxa de parcare, dar să se aplice (de ce nu) o amendă dublă pentru toţi cei ce blochează accesul pietonilor pe trotuare, ori al celorlalte autovehicule pe carosabil, iar în cazul în care îşi prelungesc parcarea ilegală, ca şi în restul Europei, să li se ridice autoturismele, mai plătind pe lângă amendă şi serviciul respectiv, inclusiv „depozitarea”, această măsură fiind suficientă şi mulţumitoare cu atât mai mult cu cât aduce măcar aceeaşi sumă la buget. Astfel stimulăm turismul, nu îl combatem! Desigur, şi tot în concordanţă cu practica europeană, se impune să se asigure destul spaţiu pentru ambele tipuri de parcări (cu barieră, camere de supraveghere, pază şi control la intrare şi ieşire, în cazul autoturismelor parcate pe zone cu plată) şi parcări libere, în cazul celor ce uzitează banda de rezervă a străzilor (ca în cazul Palas, şi nu numai), ori a celor ce se parchează în alte zone special destinate dar neamenajate şi nepăzite (pe riscul proprietarului). Că nu e normal să se plătească un serviciu incomplet cu mai mult chiar pe metru pătrat cât s-ar plăti pentru cazarea în hotel. Pentru descurajarea acestor practici sunt soluţii pe care le pot oferi şi gratuit celor interesaţi. Mai ales acelora ce le-au dispărut maşinile din parcările cu plată, stradale, pentru că nu e nici normal şi nici legal să se încaseze sume apreciabile pentru aproape nimic, terenul pe care se vor poziţiona liber autovehiculele neconsumând energie ori alte resurse, fapt pentru care e şi firesc să fie scos din „cărţi”, sau taxa să fie simbolică. În sfârşit, pentru cei ce îşi parchează autovehiculele pe spaţiile improprii, ba mai şi uită de ele acolo, „amendamentul” la lege îi poate convinge să îşi schimbe atitudinea, amenzile de acest tip nemaiputându-se contesta în instanţe pe considerentul că „organul constatator) va trebui doar să fotografieze autovehiculul pe locul staţionat de două ori la intervale de timp diferite. Data şi ora, pe lângă poziţie, fiind suficiente pentru a dovedi că cel incriminat şi amendat a produs o contravenţie şi astfel simplificându-se procedura se poate cuantifica la sigur şi rata de încasare. Singura diferenţiere poate fi în funcţie de momentul plăţii (jumătate în 48 de ore sau pe de-a-ntregul după aceea). Astfel se mai degrevează şi instanţele de acţiuni şi dosare ce se pot soluţiona fie de către poliţia locală ori cea rutieră, aşa cum va stabili dna Vasilica cel puţin cât bieţii parlamentari nu îşi văd capul de atâtea legi şi n-or mai avea timp de mizilicuri, nu? În contextul dat poate că şi bietul nostru Consiliu local poate avea un cuvânt greu de spus. Dar… o vrea? Eu mi-am dat cu presupusul, iar domniile lor cu pixul, că la anul iar vin alte alegeri, şi de….

You may also like...

Leave a Reply