Reparaţii stradale ”de unică folosinţă”

Întotdeauna am fost uimiţi de cum rezistă străzile din perioada interbelică, străzi pe care nu s-a intervenit aproape de loc, în contrast cu cele reparate, reabilitate, asfaltate pe bani extraordinar de mulţi în zilele noastre…

Dacă aveţi şansa să vă plimbaţi pe o stradă care are încă bordurile de granit interbelice (mai sunt câteva în Sinaia, nedetectate de guvernanţii locali), o să constataţi că ele arată (şi rezistă) de un milion de ori mai bine decât cele montate anul trecut…

Cum pentru fiecare lucru există o explicaţie, vă invităm şi pe dumneavoastră să faceţi un exerciţiu logic… De ce străzile reabilitate se distrug? Sunt materialele mai proaste calitativ? Se fură? Cei plătiţi de oraş să supravegheze lucrările sau să facă recepţiile nu îţi fac datoria?

Am ilustrat articolul cu o fotografie de pe Calea Codrului, cu puţin mai jos de un hotel de multe stele unde cinează cu precădere politicienii noştri… Strada se duce de râpă, straturi peste straturi de asfalt, aruncate parcă de tot felul de beţivi… dar noile borduri prefabricate la locul lor, urmând parcă linia rupturii, semn sigur că au fost montate pe strada deja ruptă, fără ca cineva să se sinchisească…

Şi când îi auzi prin campaniile electorale ce se mai folosesc cu asfaltările lor, te apucă groaza… Asfaltări de unică folosinţă, doar pentru alegeri… de ce să nu le facem o dată la patru ani, să vadă lumea cât de mult muncim noi, nu-i aşa?

You may also like...

Leave a Reply